شناسهٔ خبر: 3659 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نقوی حسینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

خط متروی تهران و قطار حومه‌ای مکمل یکدیگر باشند/ ورود روزانه 80 هزار خودرو از ورامین‌ و پیشوا به تهران

حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت گسترش خدمات‌دهی ریلی به مردم استان تهران گفت: اگر مترو و قطار حومه‌ای مکمل یکدیگر عمل کنند آثار مثبت انتقال بار تردد جاده‌ای به حمل‌ونقل ریلی نمایان می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره سوال روز سه‌شنبه 7 بهمن خود از دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: کار مطالعاتی پروژه خط متروی تهران-ورامین از 3 سال پیش کلید خورد و به تصویب رسید و در بودجه سالانه ردیف اعتباری دارد بنابراین نباید متأثر از طرح قطار حومه‌ای متوقف شود.

وی با بیان اینکه خط متروی تهران و قطار حومه‌ای باید مکمل یکدیگر باشند٬ افزود: هیچ راهی سریعتر و مقرون به صرفه‌تر جز خدمات ریلی برای تسهیل جابه‌جایی مردم از تهران به شهرهای استان و برعکس وجود ندارد٬ ضمن آنکه گسترش این نوع خدمات حمل‌ونقلی به لحاظ محیط زیستی نیز تأیید می‌شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روزانه 250 هزار نفر سفر از ورامین و پیشوا به تهران انجام می‌شود که با فرض سه سرنشین برای هر خودرو٬ روزانه 80 هزار اتومبیل از آن دو شهر به تهران می‌آیند که این مسئله تبعات منفی اقتصادی زیادی همچون ترافیک٬ تصادف و مصرف سوخت را در پی دارد.

نقوی تأکید کرد: ضرورت گسترش خدمات‌دهی ریلی به مردم استان تهران مشهود است که اگر مترو و قطار حومه‌ای مکمل یکدیگر عمل کنند آثار مثبت انتقال بار تردد جاده‌ای به حمل‌ونقل ریلی نمایان می‌شود و مردم به استفاده از این روش برای رسیدن به مقصد تمایل پیدا می‌کنند./

نظر شما