شناسهٔ خبر: 3665 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

افزایش ۷ درصدی ظرفیت قطارهای مسافری نوروز ۹۴ / تمام بلیت‌های قطار در پیش فروش عرضه می‌شوند

مراسم هفته حمل و نقل در راه آهن مدیرعامل شرکت‌ سفیر ریل آسیا با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل مسافری ریلی ظرفیت قطارهای خود را برای نوروز سال آینده ۷ درصد افزایش دادند گفت: صاحبان ناوگان ریلی برای نوروز ۹۴ درصددند علاوه بر افزایش ظرفیت قطارها با برنامه‌ریزی چرخشی قطارها، میزان ظرفیت حمل مسافر را افزایش دهند.

محمد خان‌ احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اعلام زودهنگام پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اقدام خوبی است، گفت: در تعطیلات نوروزی سال ۹۴ دو پیک سفر وجود دارد. پیک مبدا نوروز ۹۴ از ۲۷ اسفندماه امسال آغاز می شود و تا نخستین روز فروردین ماه ۹۴ ادامه دارد اما پیک مقصدی سفرهای ریلی سوم تا پنجم فروردین و همچنین دوازدهم تا چهاردهم فروردین ماه است و معمولا بلیت این ایام در نخستین ساعات پیش‌فروش فروخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا (شرکت مستقل و سیستم فروش یکپارچه ریلی) ادامه داد: اعلام زودهنگام فروش بلیت‌‌های نوروزی برای نخستین بار در سامانه فروش بلیت روی داده است، به این ترتیب مسافران تکلیف خود را برای انتخاب وسیله نقلیه می‌دانند. همچنین شرکت‌های حمل و نقل مسافری ریلی برای نوروز سال ۹۴ ظرفیت‌ قطارهای خود را هفت درصد افزایش دادند.

وی گفت: برای نوروز سال ۱۳۹۴، یک میلیون و ۹۶۰ هزار صندلی وجود دارد که بلیت نیمی از این ظرفیت به صورت اینترنتی و نیمی دیگر توسط دفاتر فروش بلیت فروخته می‌شود البته این شرکت‌ها تمام ظرفیت خود را در پیش‌فروش نوروز عرضه می‌کنند و ظرفیتی برای شرایط خاص کنار نگذاشته‌اند.

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا اضافه کرد: در نوروز ۹۴ دو رام قطار مسافری جدید وارد شبکه ریلی کشور خواهد شد. این قطارها به شرکت رجاء و راه‌آهن شرق بنیاد تعلق دارد. همچنین در برخی از مسیرها برنامه جدید حرکت قطارها تدوین شده است.

خان‌احمدی با بیان اینکه برنامه قطارهای چرخشی پیش از این تنها در محور آذربایجان وجود داشت گفت: با بهسازی خطوط محور شمالشرق و خراسان و افزایش سرعت قطارهای این محور، برنامه قطارهای چرخشی به این محور نیز اضافه شد. این برنامه چرخشی برای سه رام قطار که هر یک حداقل از ۱۰ واگن بهره‌ می‌برند، قابل اجراست. به این ترتیب روزانه از سه رام قطار برای چهار سرویس استفاده می‌شود.

۱۰ شرکت حمل و نقل مسافری خصوصی به ایجاد یک شرکت مستقل کنسرسیوم به نام "سفیر ریل آسیا" اقدام کردند و اکنون سهامداران آن هستند./

نظر شما