شناسهٔ خبر: 3693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

۹ درخواست شهر جدید اندیشه از معاون رئیس جمهور / قرارگیری بازار نقش جهان در فهرست مقاصد گردشگری داخلی و خارجی

نقش جهان اندیشه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه جزئیات ۹ درخواستی را تشریح کرد که برای بیشتر شناخته شدن بازار سرمایه‌گذاری نقش جهان اندیشه در اختیار رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

محمد آیینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بازدید مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور از بازار سرمایه‌گذاری نقش جهان اندیشه خبر داد و گفت: عصر روز گذشته چهارم بهمن سلطانی‌فر به همراه محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بازار سرمایه‌گذاری نقش جهان اندیشه بازدید کردند.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه معاون رئیس جمهور از ساخت و راه‌اندازی این بازار بزرگ استقبال کرد از ارائه ۹ درخواست به سلطانی‌فر برای بیشتر شناخته شدن بازار نقش جهان اندیشه خبر داد.

آیینی قرارگیری بازار نقش جهان اندیشه در فهرست مقاصد گردشگری داخلی و خارجی سازمان میراث فرهنگی و ابلاغ موضوع به دفاتر مسافرتی کشور را به عنوان نخستین درخواست مطرح کرد و افزود: معرفی این بازار در همایش‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی کشورهای عضو اکو و حتی‌الامکان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اکو در شهر جدید اندیشه با محوریت بازار نقش جهان نیز یکی از درخواست‌های مطرح شده ما برای افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای این بازار ایرانی اسلامی است.

به گفته آیینی، تخصیص تسهیلات و یارانه متعلقه جهت تسهیل در فروش واحدهای تجاری - فرهنگی بازار به هنرمندان، خریداران و علاقه‌مندان به فعالیت در این مجموعه از دیگر درخواست‌های شرکت عمران شهر اندیشه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای رونق‌بخشی به بازار نقش جهان اندیشه است. ضمن این‌که ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل بازار و بازارچه‌های خود اشتغالی با محوریت صنایع دستی در سطح شهر جدید اندیشه از دیگر درخواست‌های ۹ گانه به شمار می‌آیند.

وی در ادامه به پنجمین درخواست یعنی حضور شرکت توسعه گردشگری ایران در زمینه سرمایه‌گذاری در فرصت‌های ویژه شهر جدید اندیشه اشاره کرد و ادامه داد: لحاظ کردن شهر جدید اندیشه در برنامه‌های توسعه‌ای معاونت سرمایه‌گذاری آن سازمان جهت سرمایه‌گذاری به منظور احداث و ایجاد هتل و سایر فضاهای مختلط تجاری-فرهنگی و گردشگری می‌تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری در این شهر جدید داشته باشد. همچنین اعطای تسهیلات یارانه‌ای، ایجاد و راه‌اندازی موزه دائمی آثار تاریخی، هنری و اشیاء خاص توسط بخش دولتی و خصوصی و اعطای مجوزهای لازم برای متقاضیان خرید بازار جهت راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی و آژانس‌های هواپیمایی نیز به عنوان درخواست به معاون رئیس جمهور ارائه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه گفت: برگزاری جشنواره‌های ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تولیت سازمان متبوع در بازار بزرگ ایرانی-اسلامی نقش جهان اندیشه آخرین درخواست مطرح شده از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که امیدواریم محقق شود. 

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه، بازار سرمایه‌گذاری نقش جهان اندیشه اوایل اسفند ماه سال جاری افتتاح خواهد شد./

نظر شما