شناسهٔ خبر: 3699 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافران نوروزی مشهد/ سیر نیمی از قطارهای نوروزی کشور به مقصد مشهد

قطار مسافری مديركل راه‌آهن خراسان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز ۹۴ شاهد رشد ۱۰ درصدی سفر به مشهد مقدس با قطار باشیم، گفت: در تعطیلات نوروز ۹۴ نیمی از قطارهای سراسر کشور به سوی این شهر سیر خواهند داشت.

محمدهادی ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره خدمات اداره کل راه‌آهن خراسان در نوروز ۹۴ گفت: در برنامه‌ای که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تدوین کرده است در تعطیلات نوروز ۹۴ نیمی از قطارهای سراسر کشور به سوی مشهد مقدس سیر خواهند داشت، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی مسافران ریلی محور خراسان نسبت به نوروز ۹۳ باشیم.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز ۹۳ روزانه ۸۶ رام قطار سیر و حرکت داشتند و با توجه به اینکه برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای افزایش پنج درصدی ظرفیت‌ قطارها انجام شده و برنامه‌ سرویس آن‌ها تغییر کرده است حتما تعداد قطارهای روزانه نوروزی این ایستگاه بیشتر از نوروز ۹۳ است.

مديركل راه‌آهن خراسان با بیان اینکه کوشیدیم تا خدمات‌رسانی مسافری ایستگاه‌های موجود در محور خراسان را افزایش دهیم، توضیح داد: تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات راه‌آهن صرف بازسازی و توسعه مساجد و نمازخانه‌‌های ایستگاه‌های محور خراسان شده است و در حال حاضر بازسازی نمازخانه ایستگاه مشهد به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان امسال روند توسعه نمازخانه ایستگاه‌های سبزوار و نیشابور تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در جلسات ستاد نوروزی مقرر شد پرسنل و ایستگاه‌های این محور برای ارایه خدمات هر چه بهتر به مسافران نوروزی در "آماده‌باش" باشند. همچنین همه ارگان‌های استان خراسان رضوی در ایام نوروز پذیرای زائران امام رضا (ع) هستند و سازمان میراث فرهنگی برای سازماندهی مسافران نوروزی مشهد مقدس که از طرق ریلی، هوایی و جاده‌ای وارد مشهد می‌شوند، تدابیر لازم را اندیشه است./

نظر شما