شناسهٔ خبر: 3700 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در نشست کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی:

کاهش تلفات جاده‌ای بدون همکاری ارگان‌های ذیربط ممکن نیست/ فعالیت‌ استان‌ها در دهه ایمنی راه‌ها ارزیابی می‌شود

سعید معیدفر رئیس کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی با بیان این‌که تهیه بسته‌ای از فعالیت‌های ارائه شده استان‌ها در حوزه ایمنی راه‌ها و ارسال آن به تمامی استان‌های کشور از برنامه‌های موردنظر این کارگروه است گفت: فعالیت‌های استان‌ها بر اساس بضاعت و اقدامات آن‌ها سنجیده و از استان‌های فعال در سال ۹۳ تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست آموزشی کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی ظهر امروز یکشنبه پنجم بهمن‌ماه با حضور سعید معیدفر و تعدادی از نمایندگان اعضای کمیسیون ایمنی راه در سالن کنفرانس ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

رئیس کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش تلفات جاده‌ای اظهار کرد: یکم دی‌ماه سال ۹۳ طی نامه‌ای به معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی- تربیتی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگی عمومی، معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور خواسته شد تا نمایندگانی به کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی معرفی کنند.

معیدفر ادامه داد: بدون تردید حضور همگی نهادها در ارائه فعالیت‌های موثرتر حائز اهمیت است و تعدادی از نهادها و ارگان‌های نامبرده نیز در همین راستا نمایندگانی به کارگروه معرفی کردند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برگزاری برنامه‌های دهه ایمنی راه‌ها در سال جاری در استان‌ها با کیفیت بهتری نسبت به تهران انجام شد افزود: ارزیابی فعالیت‌های ارگان‌ها، نهادها و استان‌های ذی‌ربط در این دهه در دستور کار کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی قرار دارد، به این ترتیب می‌بایست اطلاعات موجود در این حوزه مستندسازی شود. در برخی از استان‌ها هماهنگی موثری میان دستگاه‌ها صورت گرفته که امیدواریم در فاصله کوتاهی شاهد هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به مکاتبه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راستای ثبت روز ۲۵ آبان ماه به عنوان روز ایمنی در تقویم ملی‌ کشور گفت: پیشتر امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌هایی که در دهه ایمنی راه‌ها انجام شده است بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای برگزاری دهه ایمنی راه‌ها در سال آینده نیز تاکید کرد.

معیدفر با بیان این‌که در این نامه پیشنهادهایی نیز ارائه شده است گفت: انتخاب استان برتر در حوزه کاهش تلفات جاده‌ای، انتخاب مدیران برتر در استان‌ها، انتخاب طرح پژوهشی و پایان نامه‌های برتر در حوزه ایمنی و انتخاب کارشناس برتر در این حوزه از جمله این پیشنهادها به شمار می‌آید.

رئیس کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی ادامه داد: تهیه بسته‌ای از فعالیت‌های ارائه شده استان‌ها در حوزه ایمنی راه‌ها و ارسال آن به تمامی استان‌های کشور یکی از برنامه‌هایی است که مدنظر این کارگروه قرار دارد. به این ترتیب فعالیت‌های استان‌ها بر اساس بضاعت و اقدامات انجام شده سنجیده و از استان‌های فعال در سال ۹۳ تقدیر و تشکر خواهد شد.

نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ایمنی راه در این نشست حضور داشت و درباره فعالیت‌های ارائه شده این وزارتخانه در حوزه آموزش توضیح داد. آموزش تکنیک‌هایی برای کاهش احتمال مصدومیت مجروح، آزمون خاص کارکنان اورژانس، آموزش الکترونیک فوریت‌های پزشکی در دو بخش آموزش ضمن خدمت کارکنان عملیاتی و آموزش همگانی کمک‌های اولیه، تهیه متون آموزشی در زمینه اورژانس‌های پیش دبستانی، برگزاری المپیاد کارکنان در سطح علمی، فنی و عملیاتی، چاپ کتاب‌هایی در حوزه فوریت‌های پزشکی، ایجاد کارگروه توانمندسازی پزشکان مقیم اورژانس، اخلاق پزشکی، امداد هوایی و غیره از جمله اقدامات انجام شده این وزارتخانه در حوزه آموزش فوریت‌های پزشکی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای است.

بر اساس گزارش ارائه شده اقداماتی همچون ارائه بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان، تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیونی و پاسخگویی و پیگیری به سوال‌های مطرح شده از سوی مردم نیز برخی از فعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای است./

نظر شما