شناسهٔ خبر: 37344 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عادل دریس خبرداد:

خارج‌سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری/ ۷۲ فروند مغروقه دیگر در رودخانه‌های اروند و کارون باقیمانده است

خارج سازی مغروقه از اروند رود مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری خبر داد و گفت:ر مجموع ۷۲ فروند مغروقه در رودخانه های اروند و کارون باقیمانده است که خارج سازی آن‌ها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد ۴۵ متر طول، ۸متر عرض و ۴ متر ارتفاع در محدوده کشتی سازان اروندان قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه مغروقه مذکور از مغروقه‌های نیمه سخت در اروند رود محسوب می شد افزود: این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاک سازی رودخانه اروند خارج سازی شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه های خارج سازی شده در کارون و اروند به ۱۸۰ فروند رسید، اضافه کرد: از سال ۷۲ تاکنون ۵۵ فروند از اروند و ۱۲۵ فروند مغروقه از کارون خارج سازی شده است.

دریس گفت: این مغروقه طبق قرارداد خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند رود که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است صورت گرفت.

 وی یادآور شد: قرارداد مذکور با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بر اساس این قرارداد تاکنون ۱۷ فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و ۲۲ فروند مغروقه دیگر نیز می‌بایست خارج سازی شود.

دریس خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۲ فروند مغروقه در رودخانه های اروند و کارون باقیمانده است که خارج سازی آن‌ها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

نظر شما