شناسهٔ خبر: 3735 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

کبریایی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اجرای بخش دوم فاز ۳ توسعه بندر شهیدرجایی در نیمه دوم ۹۴ / تأمین منابع خرید تجهیزات تکمیلی فاز ۲

آغاز عملیات اجرایی فاز 3 طرح توسعه بندر شهیدرجایی با حضور جهانگیری و وزیر راه عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به ۶ و با تکمیل فاز سوم به ۸ میلیون تی‌ئی‌یو کانتینر می‌رسد.

علیرضا کبریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بخش نخست فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی که امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جاسم جادری استاندار هرمزگان در بندرعباس انجام شد، گفت: هدف از اجرای فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی، رسیدن به ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۸ میلیون تی‌ئی‌یو در این بندر است.

معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اگر فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی تکمیل شود، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به ۶ میلیون تی‌ئی‌یو کانتینر می‌رسد، افزود: در انتهای عملیات اجرایی فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز اسکله‌ای به طول ۱۵۰۰ متر ساخته شده و اراضی کانتینری نیز به ۸۵ هکتار ارتقا می‌یابد. ضمن اینکه ۵ میلیون متر مکعب از حوضچه این بندر، ‌لایروبی خواهد شد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۱۰ میلیون دلاری از محل منابع این سازمان عملیاتی می‌شود، ادامه داد: در بخش اول فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی قرار است ۴۴۴ متر از ۱۵۰۰ متر اسکله کانتینری ساخته شده و ۶۵۰ هزار متر مکعب نیز لایروبی شود که یک پست‌اسکله به اسکله‌های قبلی بندر شهید رجایی افزوده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه عمده فعالیت‌های ساخت و ساز در حوزه سازه‌های دریایی فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در زیرِ زمین انجام می‌شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی‌ که امروز شاهد آغاز آن بودیم، قرار است تا یک سال و نیم آینده تکمیل شود.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فراخوان سرمایه‌گذاری بخش دوم فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در نیمه دوم سال آینده، منتشر و بلافاصله پس از شناسایی سرمایه‌گذار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: هنوز معلوم نیست که این بخش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی می‌شود یا مجددا منابع آن از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی تأمین خواهد شد.

این مقام سازمان بنادر و دریانوردی به ارائه گزارشی از سوی محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره طرح توسعه بندر شهید رجایی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ‌زنی فاز سوم توسعه این بندر اشاره و اظهار کرد: در جریان این ارائه گزارش، سعیدنژاد خبر خوشی در خصوص تأمین منابع مالی تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی داد و اعلام کرد ۱۰۷ میلیون یورو از طریق خط اعتباری ایران و چین برای خرید تجهیزات بندری جهت تکمیل فاز دوم تأمین شده که به زودی این تجهیزات خریداری و نصب می‌شود./

نظر شما