به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، ابراهیم کیان پور رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی این اداره کل از لزوم توجه نسبت به وضعیت پلها و ابنیه فنی در سال جاری تأکید کرد.
کیان پور اظهار کرد: ابنیه فنی راهها از بخشهای مهم و دخیل در زمینهٔ بحث ایمنی جادهها است و طبیعتاً جهت نرخ بالای تصادفات میبایست اقدامات جدی و مؤثری را نسبت به ایمنی ابنیه فنی صورت داد.
وی افزود: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پلها و ابنیه فنی واقع در جادهها و بازرسی فنی منظم پلها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازهای آنها از جمله مسائل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پلها است و از جمله فعالیتهایی مداومی است که توسط اداره نگهداری راه و ابنیه فنی به دفعات و مداوم در حال انجام است و عملکرد ما عموماً جزء تکالیف روزانهٔ ما محسوب میشود و با همهٔ این تفاسیر بیش از ۵ هزار پل موجود در جادههای حوزه استحفاظی، ۱۹۲ پل در سال گذشته با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تعمیر شده است و ذات این پلها و ابنیه فنی به گونهای است که احتمال رفع نقص آنها غیرقابل پیشبینی و در هر زمانی ممکن است و غالباً تکرار در رفع نقص و تعمیر آن امری بسیار طبیعی به نظر میرسد و این خود برنامهها و پیشبینی بلندمدت برای رسیدگی به دیگر بخشها را از ما سلب میکند.
کیان پور در بخش دیگری به تشریح خسارات ناشی از بارندگی اخیر در منطقهٔ جنوب پرداخت و افزود: با توجه سیل اخیر برآورد ما برای بازسازی و مرمت مبلغی بیش از ۶۰ میلیارد ریال است و این موضوع توسط مدیرکل محترم جهت تأمین اعتبار در حال پیگیری است و ما نیز علیرغم کمبود منابع در محورهایی که میزان آسیبدیدگی نگرانکننده به نظر میرسید پیمانکاران را در محل مستقر کردیم و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات تأمین مالی صورت پذیرد زیرا با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن پلهای این منطقه به صراحت میتوان گفت حال پلها و ابنیههای فنی موجود خوب نیست.
وی ادامه داد: در اصلاح شیب شیروانی ۳۲۶ کیلومتر شانه سازی جهت ایمنسازی هر چه بیشتر در برابر وقوع حوادث صورت گرفته و انجام ۲۲۷ کیلومتر آسفالت در محورهای بزرگراهی، راههای اصلی، فرعی و راه روستایی از اقدامات دیگری است که در سال ۹۵ انجام شده است.
نظر شما