شناسهٔ خبر: 37487 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بازتاب‌های تاریخی‌ترین نوسازی صنعت هوایی کشور؛

تلاش بزرگترین ایرلاین‌های جهان برای همکاری با هما/ رویترز: لوفت‌هانزا خواهان همکاری با ایران ایر درباره تعمیر و نگهداری هواپیما است

لوفت‌هانزا شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا اعلام کرد که برای مسائلی همچون تعمیر، نگهداری، آموزش خلبانی و خدمات تهیه غذا در حال مذاکره با ایران ایر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» اعلام کرد که برای مسائلی همچون تعمیر، نگهداری، آموزش خلبانی و خدمات تهیه غذا با شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در حال مذاکره است.

برخی از مقام‌های بخش حمل و نقل هوایی آلمان با اعلام این خبر از آن به عنوان یک فرصت مناسب برای گسترش همکاری بین دو شرکت هواپیمایی یاد کردند.

«کارستن زانگ» مدیر منطقه‌ای شرکت لوفت‌هانزا در خلیج‌فارس، ایران، پاکستان و افغانستان اعلام کرد که شرکت لوفت‌هانزا تقریبا به صورت هفتگی و بسیار فشرده در حال رایزنی با شرکت ایران ایر است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران در ماه می، افزود این مذاکرات نیاز به زمان دارد و هنوز زمان دقیقی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

زانگ همچنین گفت که با توجه به این‌که ایران به زودی هواپیماهای جدید خود را تحویل می‌گیرد، آنها در این زمینه نیاز به آموزش دارند.

«هایک بیرلنبچ» مدیر فروش شرکت لوفت‌هانزا نیز اعلام کرد در تفاهم‌نامه جدید در خصوص مسائلی همچون نگه‌داری و تعمیر بحث و گفت‌وگو می‌شود.

سخنگوی لوفت‌هانزا همچنین گفت که برنامه و زمان مشخصی را برای امضای یک قرارداد نمی‌توان تعیین کرد و این مذاکرات هنوز ادامه دارد.

به گفته اوگورسکی، لوفت‌هانزا ۶۰ سال است که به ایران پرواز می‌کند و در بازار ایران حضور دارد. این مقام شرکت هواپیمایی آلمانی خاطرنشان کرد که بازار ایران برای شرکت لوفت‌هانزا با صرفه است و این بازار اهمیت زیادی دارد و امکان توسعه و رشد آن نیز وجود دارد.

در برابر این پرسش که آیا شرکت لوفت‌هانزا علاوه بر ایران‌‌ایر با شرکت‌هایی چون ماهان‌ایر هم وارد مذاکره خواهد شد یا نه، سخنگوی لوفت‌هانزا پاسخ داد که این شرکت فقط با ایران‌ایر مذاکره می‌کند و او از گفت‌و‌گو با دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اطلاعی ندارد.

بوریس اوگورسکی سخنگوی شرکت لوفت‌هانزا به  دویچه وله فارسی گفت، مذاکرات با ایران‌ایر درعرصه‌های مختلف از سرویس نگهداری هواپیما گرفته تا پذیرایی از مسافران در جریان است.

وی همچنین تاکید کرد: «انجام مذاکره به معنی بستن قرارداد نیست و هنوزهیچ‌گونه قراردادی بین لوفت‌هانزا و ایران‌ایر امضا نشده است. اما آن‌گونه که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند گویا لوفت‌هانزا و ایران‌ایر درآستانه امضای یک قرارداد هستند. ولی این اطلاعات نادرست است.»

سال گذشته، لوفت هانزا قرارداد همکاری، تعمیر و نگهداری با شرکت هواپیمایی اتحاد امارات متحده امضا نمود و در بهمن ماه گذشته، دامنه همکاری را به تامین غذا برای مسافران نیز گسترش دادند.

نظر شما