شناسهٔ خبر: 37798 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

اظهارات رئیس جمهوری در خصوص حاشیه نشینی و تامین مسکن:

تشریح دو عامل اصلی حاشیه نیشینی در کشور/ مسکن مهر خریدار و داوطلبی ندارد/ تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم/ ارائه تسهیلات به خانه اولی‌ها تا سقف ۸۰ میلیون تومان در دولت یازدهم/ اهدا وام ۱۰ میلیون تومانی به زوج‌های جوان

روحانی حجت الاسلام روحانی در برنامه مناظره نامزده‌های ریاست جمهوری بیکاری و عدم درآمده کافی را مهمترین دلیل حاشیه‌نشینی دانست و گفت: با وجود همه مشکلات، این دولت خود را متعهد دید تا پروژه مسکن مهر را تکمیل کند و تا پایان کار همین دولت مسکن مهر تکمیل می‌شود، به غیر از ۱۰۰ هزار و خرده مسکنی که ساخته شده ولی خریدار و داوطلبی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الاسلام حسن روحانی در برنامه مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری نیز با اشاره به مساله حاشیه نشینی در کشور گفت:‌ خوشحالم که مهندس میرسلیم به موضوع حاشیه‌نشینی که از مهمترین مسائل نه تنها ایران بلکه همه کشورها است، توجه کردند.

او با بیان اینکه معمولا کشوری را پیدا نمی‌کنید که حاشیه‌نشینی درآن وجود نداشته باشد، اظهار داشت: معمولا حاشیه‌ نشیتی در کنار کلانشهرها است. یک عامل مهم آن بیکاری است و عدم درآمد کافی.

رییس دولت یازدهم ادامه داد: فردی که در شهری دور یا در روستایی قرار دارد، منابع درآمدی‌اش کافی نیست و نمی‌تواند شغلی داشته باشد، ناچار به مهاجرت می‌شود و به خاطر اینکه اشتغال در شهرهای بزرگ بیشتر وجود دارد، معمولا به شهرهای بزرگ و کلانشهرها پناه می‌برند و برای استراحت در شهرها یک گوشه‌ای را پیدا می‌کند و اگر شرایط خوب است دوستان و اقوام خود را به آنجا می‌برند. پس مسئله اصلی بیکاری است.

روحانی مسئله دوم در حاشینه‌نشینی را عدم تعادل دانست.

به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام حسن روحانی در خصوص حل مشکل مسکن گفت: برنامه‌های مختلفی در دولت‌های قبل برای حل مشکل مسکن اجرا شده است. در دولت قبل برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت مسکن مهر شد.

او ادامه داد: با وجود همه مشکلات، این دولت خود را متعهد دید تا این پروژه را تکمیل کند و تا پایان کار همین دولت مسکن مهر تکمیل می‌شود، به غیر از ۱۰۰ هزار و خرده مسکنی که ساخته شده ولی خریدار و داوطلبی ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید به مردم کمک کرد تا خود مردم محل مسکونی‌شان را انتخاب کنند، تصریح کرد: ما باید به مردم برای خرید و ساخت این خانه‌ها کمک‌ کنیم. در این دولت تلاش شده است تا برای خانه اولی‌ها وام ۸۰ میلیونی بدهند و این کمک خوبی در این راستا است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه مسکن باید به بافت‌های فرسوده توجه کرد، خاطرنشان کرد: به‌جای ساخت مسکن مهر باید بافت‌های فرسوده به خانه‌های نو تبدیل می‌شد که اگر این کار انجام شود، آن مسئله تحول مثبتی است.

او افزود: امروز برنامه خوبی برای جوانان وجود دارد. همچنین برای هرکدام از زوجین ۱۰ میلیون وام برای شروع زندگی آنها داده می‌شود.

نظر شما