شناسهٔ خبر: 37833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان یزد صورت گرفت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راه‌سازی بافق و بهاباد

بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی طی سفری یک روزه به استان یزد از پروژه‌های در دست احداث شهرستان‌های بافق و بهاباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، امینی در این سفر با عزیمت به شهرستان بافق از محور یزد-بافق بازدید و از نزدیک روند پیشرفت پروژه را مورد ارزیابی قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص این محور گفت: خوشبختانه تمام مشکلات و مسائل این پروژه برطرف شده و جلسه خوبی با پیمانکار و مشاور این طرح داشتیم که قرار شد مدیرکل راه و شهرسازی استان با تنظیم یک برنامه‌ریزی مناسب ۱۰ کیلومتر دیگر این محور را تا پایان تیرماه امسال و باقیمانده این محور که حدود ۱۲ کیلومتر است را تا شهریور همین امسال مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی بیان کرد: در طول این محور یک پل با چند دهانه ۱۰ متری وجود دارد که با توجه به اهمیت این پروژه، برای آن پیمانکار جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است که انشا الله تا شهریور امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص تأمین اعتبار این پروژه گفت: خوشبختانه این پروژه مشکل مالی ندارد و با توجه به تمهیداتی که در سفر ریاست جمهوری به استان انجام شده مشکلات مالی پروژه حل شده و همچنین مشکلات فنی خاصی هم وجود ندارد و امیدواریم این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به شهرستان بهاباد رفت و از پروژه‌های راه‌سازی در این شهرستان نیز بازدید کرد.

وی در خصوص محور بهاباد به سمت بافق گفت: پیگیر هستیم مجوزی را از سازمان برنامه و بودجه بگیریم که انشا الله بتوانیم این محور را هم در اولین فرصت ممکن اجرایی کنیم.

امینی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در مورد این پروژه گفت: یکسری اعتبارات در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته و حدود ۱۰۰۰ تن قیر در این خصوص تأمین شده که امیدواریم حدود ۵ کیلومتر این محور به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه این سفر از محور بهاباد –دربند بازدید کرد و با تأکید بر اهمیت این پروژه افزود: این محور مدت مدیدی است که شروع شده و در طول این مسیر هیچ روستا یا منطقه جمعیتی وجود ندارد که بخواهد خدمت بگیرد ولی اجرای این پروژه با توجه به اینکه شهرستان بهاباد را از بن‌بست خارج می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این محور که بهاباد را به دربند و سپس به نایبند متصل می‌کند به طول حدود ۱۰۵ کیلومتر است که قرار است مدیرکل راه و شهرسازی استان برآورد لازم را در خصوص تأمین اعتبار پیگیری نماید.

در ادامه این سفر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر پروژه‌های مهم استان نیز بازدید کرد و عملکرد این اداره کل را در حوزه راه‌سازی خوب ارزیابی کرد.

نظر شما