شناسهٔ خبر: 37949 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اراک در مجلس:

بی‌توجهی به نیاز شهروندان در تهران بیداد می‌کند

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: حاشیه‌نشینی، ترافیک، تراکم فروشی، عدم تحقق درآمدها و بی‌توجهی به نیازها و انتظارات شهروندان در تهران بیداد می‌کند.

به گزارش پايگاه خبری‌ وزارت راه و شهرسازی سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بگویم کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ کشور، وضعیت خوبی ندارند.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاشیه‌نشینی، ترافیک، تراکم فروشی، عدم تحقق درآمدها و بی‌توجهی به نیازها و انتظارات شهروندان در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ به ویژه کلانشهر تهران بیداد می‌کند.

وی شورای شهر تهران را نیازمند حضور افرادی متخصص، متعهد، آگاه، توانمند، کاردان، تحول گرا، نترس و معتقد به مشارکت اجرایی و سرمایه‌ای شهروندان دانست و افزود: اعضای شورای شهر به جای آنکه وکیل شهردار تهران در شورا باشند باید زمینه مشارکت شهروندان تهرانی را به درستی ایجاد کنند. اعضای شورای شهر تهران منتخبان مردم در پارلمان محلی هستند و باید با همفکری و همراهی موکلان خود شهر را به نحو احسنت مدیریت کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس تدوین برنامه‌های میان مدت پنج ساله برای تهران و سایر کلان‌شهرها را ضروری دانست و ابراز تاسف کرد: اداره سلیقه‌ای و رابطه‌ای شهر از سوی شوراهای شهر و روستا معنای بی‌برنامه و بی‌ضابطه بودن شوراهای شهر و روستا را دارد. شوراهای شهرستان، روستا و بخش نیز به تبع شوراهای اسلامی در کلان‌شهرها باید براساس برنامه‌های مدون میان مدت و بلند مدت اداره شوند.

مقدسی از مردم شهرها و روستاها درخواست کرد با صندوق‌های رای قهر نکنند و با مشارکت جدی و موثر خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اجازه ندهند افراد فرصت‌طلب و لابی‌گر سرنوشت شهر و روستای‌شان را دچار مخاطرات بسیار کنند.

نظر شما