شناسهٔ خبر: 3795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره احیای بافت‌های فرسوده شهری استان قم خبر داد:

بازسازی ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده قم در سال ۹۳

بافت فرسوده قم رئیس اداره احیای بافت های فرسوده شهری از وجود یک هزار و ۷۴ هکتار بافت فرسوده در شهر قم خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ هکتار از این بافت بازسازی شده است.

محمد صادق پیشوایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در شهر قم حدود یک هزار و ۷۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، افزود: قرار بود مطابق قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه هر شهر در هر سال، ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده‌اش را بازسازی کند و ما نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان قم به تبعیت از تکلیف دولت، امسال حدود ۱۰۰ هکتار از بافت‌های فرسوده شهر قم را با کمک شهرداری بازسازی کردیم.

وی در ادامه به ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های فرسوده شهر قم اشاره کرد و گفت: این دفاتر، در واقع نوعی دفاتر خدمات نوسازی در محلات هستند که قرار است به زودی در بافت‌های فرسوده استان قم راه‌اندازی شوند.

پیشوایی اظهار کرد: این دفاتر با هدف خدمت‌رسانی و ارایه اطلاعات به مردم و همچنین درباره نحوه تملک بافت‌ها، نحوه اجرای پروژه‌ها و سایر خدماتی که به مردم ارایه می‌شود، فعالیت خواهند کرد.

رئیس اداره احیای بافت‌های فرسوده شهری همچنین به ساخت یک باب کلانتری در شهرک فاطمیه قم اشاره کرد و گفت: ساختمان این کلانتری در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ متر و در سه طبقه با زیربنایی بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ متر احداث شده و در دهه فجر امسال رسما افتتاح و تحویل نیروی انتظامی می‌شود.

پیشوایی هزینه ساخت این بنا را حدود یک میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: این پروژه در قالب طرح‌های ساماندهی سکوننگاه‌های غیر رسمی، از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و با نظارت اداره بافت‌های فرسوده راه و شهرسازی استان قم ساخته شده است./

نظر شما