شناسهٔ خبر: 38051 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی/ اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان تیرماه/ تشریح نتایج مطالعات مشترک دو سازمان ملی استاندارد و راهداری‌ و ‌حمل‌‌ونقل جاده‌ای

جاده پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی، اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان تیرماه، تشریح نتایج مطالعات مشترک دو سازمان ملی استاندارد و راهداری‌ و ‌حمل‌‌ونقل جاده‌ای از جمله مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی/ اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان تیرماه

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۱۶پروژه شامل ۱۹۹ کیلومتر ساخت و بهسازی راه درخراسان جنوبی عملیاتی شده است، گفت: تاکنون ۱۵۱کیلومتر (۷۶درصد) این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی مابقی این طرح‌ها تا پایان تیر به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به ۱۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، با اذعان برپایین بودن شاخص راه در این استان افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.

تشریح نتایج مطالعات مشترک دو سازمان ملی استاندارد و راهداری‌ و ‌حمل‌‌ونقل جاده‌ای

مسئول کمیته ناوگان کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به نتایج مطالعات مشترک دو سازمان ملی استاندارد و راهداری‌ و ‌حمل‌‌ونقل جاده‌ای گفت: خوشبختانه در بهمن‌ماه ۹۵ تعداد ۸۳ استاندارد جدید از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب و خودروسازان در این طرح دو ساله مکلف به اعمال این استانداردها شدند.

پیمان پیرایش عضو کمیته ناوگان کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات این کمیته در زمینهٔ افزایش ایمنی خودروها اظهار داشت: در سال ۹۳ مطالعاتی با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تغییر استانداردهای بین‌المللی خودرو انجام گرفت و سپس نتیجه آن در شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

تشریح راهکار افزایش مدت زمان بهره‌گیری از رویه جاده‌ها/ ضرورت بهره‌گیری از راهکارهای بین‌المللی برای جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به مدل صورت وضعیت بدترین نوع قرارداد و عامل اصلی خرابی رویه راه در کوتاه‌ترین زمان است گفت: کشورهای توسعه یافته با واگذاری پکیج نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری به یک پیمانکار در قالب قراردادی بلند مدت هزینه تعمیرات را کاهش و مدت زمان تخریب رویه راه را افزایش داده‌اند.

تقی زاده با اشاره به راهکارهای بین‌المللی برای جلوگیری تخریب رویه راه‌ها در کوتاه مدت، گفت: راهکار مدیریتی آن‌ها تحویل کل پکیج طراحی، نگهدای، تعمیرات و بهره‌برداری به پیمانکار است و به جای تامین هزینه‌های تعمیرات در قالب صورت وضعیت، مبلغی را به صورت سالانه برای تعمیرات با پیمانکار توافق می‌کنند.

تقی زاده تاکید کرد: برای برخورداری از کنترل وضعیت پروژه‌ها به دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی در لایه‌های زیر اساس و اساس نیاز داریم تا در صورت وجود هرگونه مشکل با پیمانکار تذکرات لازم داده شود.

نظر شما