شناسهٔ خبر: 38052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید شد:

تأکید بر پیگیری و هماهنگی مؤثر در حوزه ورود اطلاعات به سامانه جامع املاک و مستغلات

جلسه طرح سؤالات، تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای ورود اطلاعات اراضی به سامانه جامع املاک و مستغلات با حضور مسئولین محترم دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در این جلسه که مهندس کاشی‌ساز (سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن)، خانم مهندس کاظمی (مسئول بانک زمین سازمان)، معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آقای حنیفی و معاونت توسعه منابع آقای زینلی حضور داشتند بر اهمیت ورود اطلاعات جامع، کامل و توصیفی توسط حوزه‌های IT، فنی شناسایی و بانک زمین به سامانه مذکور تأکید شد و کارشناسان به مبادله تجارب و بررسی مشکلات موجود پرداختند.

زینلی معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تأکید بر پشتیبانی بیشتر توسط سازمان ملی گفت: آرشیو الکترونیکی و سامانه جامع املاک و مستغلات که طی دو سال اخیر توسط سازمان ملی زمین و مسکن راه‌اندازی شده دارای کمبودهایی بوده که اخیراً طی هماهنگی با استان‌ها مشکلات موجود احصاء شده و تا حد بسیار زیادی رفع گردیده و جای تقدیر و تشکر دارد.

در این جلسه بر رفع موانع و گلوگاه‌ها و انجام مکاتبات در این خصوص با نگاه توسعه‌ای تأکید شد.

همچنین مرتضی حنیفی راد معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز با تأکید بر این مطلب که در سال گذشته ۱۷۴۰ رکورد در این سامانه بارگذاری شده است، گفت: اطلاعات مکانی بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی (تحویلی منابع طبیعی) را در سامانه مذکور وارد نموده و در این زمینه کاملاً به روز هستیم.

وی در ادامه گفت: ۹۰۴۰ رکورد تا به امروز از طریق کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران وارد سامانه جامع املاک گردیده که لینک اطلاعات توصیفی ۶۲۷۸ رکورد از قطعات مذکور برقرار گردیده است.

حنیفی ابراز امیدواری کرد؛ در ۶ ماهه اول سال ۹۶ در این حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تا حد بسیار زیادی به روز باشد.

وی افزود: همچنین در طرح بازشماری منابع حوزه‌های ثبتی کن، سعادت‌آباد و شهرآرا پرونده خوانی در دست اجرا بوده و در صورت تحقق اعتبارات متناسب و ایجاد زیرساخت سخت‌افزاری، طی یک بازده زمانی دوساله، ۳۵ حوزه ثبتی را به لحاظ ورود اطلاعات به سامانه مذکور به روز خواهیم کرد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، موقعیت این استان را به لحاظ حجم انبوه کار و اهمیت زمین، ویژه برشمرد و گفت: ثبت اطلاعات اراضی استان تهران در سامانه جامع املاک و مستغلات اهتمام ویژه‌ای چه از طرف کارگروه کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین سازمان ملی می‌طلبد.

حنیفی ورود توصیفی اطلاعات را ضروری عنوان کرده و افزود: تنها اسکن پرونده‌ها کافی نیست و می‌بایست اطلاعات یکپارچه، جامع و کامل وارد شده و در حوزه ورود اطلاعات و بازشماری منابع زمان و انرژی بیشتری گذاشته شود تا شاهد ایجاد مغایرت‌ها نباشیم.

در این جلسه همچنین مهندس کاشی‌ساز سرپرست محترم دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن از بازنگری در فرآیندی‌های سامانه جامع املاک خبر داد و گفت: در مباحث مربوط به حفاظت از اراضی و مصوبات هیئت نمایندگی و هیئت‌مدیره کارهای خوبی انجام شده که پیش‌نمایش این موضوعات از هفته اول خردادماه در سامانه جامع املاک شروع خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل مباحث حقوقی و استعلامات در سیستم مذکور خبر داد و گفت: نگاهی هم به سرویس‌های عمومی در این سامانه خواهیم داشت که جزء برنامه‌های آتی سازمان است.

 کاشی‌ساز از تعریف نقشه‌ها، کدهای کنترل شده و تصحیح شده بر اساس نقشه‌های GIS خبر داد و گفت: به صورت کاملاً خاص ما پشتیبان این سامانه در استان‌ها و به صورت پایلوت برای تهران و البرز با کار کارشناسی بیشتر و دقیق‌تر هستیم.

حنیفی راد مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در پایان مجدداً بر ورود اطلاعات طبقه‌بندی شده آرشیوی با ذکر تاریخ و سایر جزییات تأکید کرد و گفت: ان شاءا... این آرشیو الکترونیکی هوشمند کمک‌رسان و بازوی فنی معاونت‌های املاک در سراسر کشور باشد.

نظر شما