شناسهٔ خبر: 38150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کرمان جنوبی انجام شد:

بازدید نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی از پروژه‌های در دست احداث شهرستان فاریاب کرمان جنوبی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی و فرماندار فاریاب و مدیران این شهرستان از محورهای در دست احداث حور دکان، حور علیا، حرمه، زهمکان-ارزوئیه و مجتمع اداری شهرستان فاریاب بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با حضور دکتر حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و  رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی و فرماندار فاریاب و مدیران این شهرستان از محورهای در دست احداث حور دکان، حور علیا، حرمه، زهمکان-ارزوئیه و مجتمع اداری شهرستان فاریاب بازدید کرد.

لازم به ذکر است طول کل محور حور دکان و حور علیا ۲/۳۵۰ کیلومتراست خاک‌ریزی و زیر اساس کل مسیر انجام شده و ساخت ابنیه فنی مسیر در حال انجام و تا ۲۰ روز آینده به پایان خواهد رسید و محور آماده آسفالت است با احداث و تکمیل این محورها ۲۶۶ خانوار از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

همچنین محور حرمه با طول کلی ۲۳ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است و ۴ کیلومتر دیگر در مرحله مناقصه است اعتبار هزینه شده برای این محور تاکنون ۱۲ میلیارد ریال است و در صورت تأمین اعتبار ۵۶ میلیارد ریال کل محور تکمیل خواهد شد و ۲۶۰ خانوار روستایی از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

در ادامه از محور فاریاب –زهمکان –ارزوئیه بازدید شد که ۴۴ کیلومتر از محور فاریاب –زهمکان –ارزوئیه در حوزه استحفاظی این اداره کل است و با توجه به نقش مهم این محور در انتقال مواد معدنی و توسعه کشاورزی منطقه تاکنون ۶ کیلومتر آن از سمت فاریاب تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۱۲ کیلومتر آن بازگشایی و با دو لایه زیر اساس آماده آسفالت است همچنین از سمت سرنی به موردان ۸ کیلومتر بازگشایی شده و آماده آسفالت است.

لازم به ذکر است جهت اجرای پروژه فوق تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

در ادامه از مجتمع اداری فاریاب بازدید شد، مجتمع اداری فاریاب در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۳۰۲۸ مترمربع در دو طبقه احداث می‌گردد اعتبار هزینه شده در این مجتمع تاکنون ۱۳۴۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد است.

جهت تکمیل ساختمان، حصار کشی و محوطه به اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال نیاز است.

با اتمام این مجتمع که شامل تعداد زیادی از ادارات به صورت متمرکز در این مجتمع مستقر خواهند شد  و همچنین در این مجتمع یک سالن اجتماعات طراحی شده برای ارائه خدمات بهتر امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتر حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و  رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی طی بازدید روند اجرای پروژه‌ها را رضایت‌بخش اعلام کرد.

نظر شما