شناسهٔ خبر: 3824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر قزوین صاحبخانه می‌شوند/ افتتاح محور تاکستان - همدان در دهه فجر

مسکن مهر قزوین مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال در این استان خبر داد و افزود: در این ایام محور تاکستان - همدان نیز افتتاح خواهد شد.

حامد مانی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت مسکن مهر در استان قزوین پرداخت و اظهار کرد: سهمیه مسکن مهر این استان حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار و بافت فرسوده است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد آن خود مالکی، ۱۴ هزار و ۵۳۰  واحد در قالب تعاونی (اجاره ۹۹ ساله)، ۱۳ هزار و ۵۷۹ آن به طور سه جانبه و یکهزار و ۱۰۴ واحد آن به صورت قرارداد پنج ساله است.

وی گفت: تاکنون در شهرهای بالای جمعیت ۲۵ هزار نفر این استان، حدود ۲۶ هزار و ۹۲۱ واحد مسکن مهر و در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر و در بافت‌های فرسوده ۹ هزار و ۴۰۹ واحد مسکن مهر افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شده است.  

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: امسال در دهه فجر ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در این استان افتتاح و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی توضیح داد: اکنون تعداد واحدهای مسکونی آماده افتتاح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر مانند شهر آبیک ۵۶۲ واحد، شهر تاکستان ۲۹۴ واحد، شهر محمدیه (مهرگان)  چهار هزار و ۷۵۲ واحد، شهر الوند ۸۵۰ واحد و شهر قزوین ۵۴۲ واحد است که در مجموع هفت هزار واحد می شوند. مابقی واحدها نیز مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و بافت‌های فرسوده هستند.

مانی فرد به ویژگی‌های فنی و اصولی به کار رفته در برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و درباره پروژه محمدیه (مهرگان) گفت: این پروژه در ۱۲ بلوک و هر بلوک شامل ۶ طبقه ساخته شده است. نوع سازه به کار رفته در این ساختمان‌ها  فلزی، پیچ و مهره و دیوار برشی است. سیستم گرمایشی آن‌ها مجهز به پکیج و سیستم سرمایشی آن مجهز به کولر است.

به گفته وی ساختمان‌های این پروژه مجهز به آسانسور هستند و میانگین مساحت واحدهای مسکونی ۱۰۰ متر مربع است. همه واحدها دارای آب، برق، گاز، تلفن بوده و خدمات روبنایی مانند مدرسه، کلانتری، مسجد و سایر خدمات دیگر نیز در این پروژه لحاظ شده است.

مانی فرد گفت: طی دهه فجر امسال، در حوزه فنی و اجرایی بهره‌برداری از دو ساختمان آتش نشانی در روستاهای چوبین‌در و عصمت آباد هر کدام به مساحت حدود ۱۰۰ متر بدر دستور کار قرار گرفت. این ساختمان‌ها با اعتبار ۱۸۵ میلیون تومان از محل اعتبار ماده ۱۰ (حوادث غیر مترقبه) ساخته شده‌اند.

وی یادآور شد: اکنون بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاکستان با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی تقریبا آماده و تکمیل است اما چون هنوز بخش‌های جزئی آن مانده است، افتتاح آن را به پایان سال ۹۳ موکول کردیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: یکشنبه ۱۹ بهمن محور تاکستان - همدان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود. این مسیر بخشی از بزرگراه تاکستان - رزن است که حدفاصل روستاهای رادکان و سیف آباد قرار دارد. /

نظر شما