شناسهٔ خبر: 38323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تشریح کرد:

تشریح روند اجرایی قطعهٔ سوم از باند دوم محور لار- جهرم در لارستان

محمد رضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان پس از بازدید میدانی اخیر خود از قطعهٔ سوم در محور لار- جهرم گزارشی از اقدامات پیمانکار مستقر در این قطعه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان پس از بازدید میدانی اخیر خود از قطعهٔ سوم در محور لار- جهرم گزارشی از اقدامات پیمانکار مستقر در این قطعه را تشریح کرد.

باقری فرد گفت: ساخت تقاطع غیر هم‌سطح ولایت از بخش بنارویه تا جادهٔ اصلی جهرم - لار به طول ۲ کیلومتر بود که سالیان سال نیز مردم این منطقه به دنبال تحقق آن بودند که توانستیم کارگشایی ارزشمندی را در قبال درخواست مردم صورت دهیم.

وی در ادامه به ارائه جزئیات فنی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ولایت پرداخت و تصریح کرد: به دلیل هم‌سطح بودن و داشتن شیب و نیز وجود تقاطع در قوس‌های خطرناک و سلب دید کافی از رانندگان که منجر به تصادفات زیادی در این نقطه شده بود، هم‌اکنون مراحل طراحی اصلاح هندسهٔ تقاطع فعلی توسط مشاورین انجام شده و مراحل اجرایی آن از سوی پیمانکار در حال انجام است.

باقری فرد با اشاره به اینکه بایستی حجم خاک‌برداری ۱۸۸ هزار مترمکعبی و حجم خاک‌ریزی ۱۰۷ هزار مترمکعبی در این پروژه صورت گیرد، افزود: یک دستگاه پل بزرگ ۲ دهانهٔ ۲۴ متری با دهانه‌های بیش از ۱۰ متر برای این تقاطع پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در ادامهٔ بازدید خود از گردنهٔ بریز به طول ۱۰ کیلومتر که در راستای دو بانده شدن محور لار- جهرم در حال تکمیل است، بیان کرد: لازم بود با توجه به شیب طولی مسیر، کاهش دید رانندگان و به وجود آمدن ترافیک سنگین بسترهای لازم را برای تکمیل و بهره‌برداری از این محور جهت تعریض و حذف این نقطه حادثه‌خیز صورت دهیم که بیش از ۸۲۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده و پیمانکار مستقر نیز توانسته تاکنون از مجموع ۲۵ آبروهای لازم در این محور ۷ دستگاه از این آبروها را پی‌ریزی نماید.

باقری فرد در پایان ابراز خرسندی کرد که با همدلی به وجود آمده هر کسی که دل در گرو این خاک دارد تلاش کند تا گره‌های مردم یکی پس از دیگری باز شود.

نظر شما