شناسهٔ خبر: 38353 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نجات صنعت‌هوایی در دولت تدبیر و امید/ هنوز در نیمه راه هستیم

هواپیما هما توجه دولت تدبیر و امید به توسعه صنعت هوانوردی‌کشور منبعث از عقلانیت و درک صحیح و کلان از نظام توسعه جهانی است؛ هنوز در نیمه راه هستیم و با استمرار گفتمان تدبیر و امید این راه را تا جایگاه شایسته ایران و ایرانیان ادامه خواهیم داد.

صنعت هواپیمایی کشور هزینه‌های زیادی برای مشارکت در اجرائی‌شدن سیاست‌های استقلال‌خواهی و نفی نظام سلطه در سی‌وچند سال گذشته متحمل شده بود.

بار سنگین استمرار عملیات حمل‌ونقل هوایی با رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی و امنیت در کشور، بر دوش متخصصان، تکنسین‌ها و خلبانان ماهر و توانمند کشور بوده است. یقینا در صورت فراخی میدان فعالیت، استعدادها شکوفا می‌شوند و در احیا و ساخت صنعت هوایی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و حتی در سطح جهانی نیز برای بهبود و توسعه ابعاد مختلف هواپیمایی کشوری مشارکت خواهند کرد.

شهروندانی که در صدر همگان شرایط و کاستی‌ها را متحمل شده‌اند، بی‌تردید شایسته بهترین‌ها هستند و درحالی‌که در همه اطراف دنیا قدرت سخت و سلطه‌گری جای خود را به قدرت نرم داده بود، در کشور ما نیز صنعت هوانوردی و اهالی آن به امید تدبیر در انتظار نشسته بودند و نیازمند نگاهی نو برای احیای خود و ایفای نقش مؤثر در شکوفایی همه‌جانبه کشور و تقویت قدرت نرم ملی از طریق تقویت صنعت هوانوردی بودند.

توجه به مباحث توسعه‌ای این صنعت با ابتنای صرف به سهم کمی حمل‌ونقل هوایی از میزان کل حمل‌ونقل بدون توجه به ارزش افزوده‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این صنعت، جفای بزرگی به توسعه ملی بود که به‌درستی از سوی دکتر روحانی درک شد، هنوز در نیمه راه هستیم و با استمرار گفتمان تدبیر و امید این راه را تا جایگاه شایسته ایران و ایرانیان ادامه خواهیم داد.

حمل‌ونقل هوایی کشورها با کم‌کردن فاصله‌ها، شهروندان، فرهنگ‌ها، شرکت‌ها، ایده‌ها، نوآوری‌ها و فرصت‌ها را به هم وصل می‌کند و موجبات نزدیکی، شناخت و تعامل بیشتر را فراهم می‌کند.

دسترسی و ارتباط سریع امروز در کنار استعدادها، فضای کسب‌وکار مطلوب و کیفیت زندگی از عناصر اصلی جذابیت اقتصادی و جزء حیاتی صنایع مدرن برای جابه‌جایی سریع کالاهای ارزشمند، ایجاد و نفوذ در بازارهای جهانی و حمایت از ورود و جذب سرمایه‌های خارجی محسوب می‌شود. توجه دولت تدبیر و امید به توسعه صنعت هوانوردی کشور منبعث از عقلانیت و درک صحیح و کلان از نظام توسعه جهانی است؛ این راه استمرار می‌طلبد.

محمدرضا عبدالرحیمی.کارشناس ارشد صنعت هوایی

نظر شما