شناسهٔ خبر: 38376 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای گذشت:

تشریح برنامه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل/ درخواست استان‌ها برای ابلاغ برنامه‌های پیوسته از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها/ شکوفایی ۴ ساله حوزه حمل و نقل جاده‌ای با رشد شاخص های توسعه ای

جاده تشریح برنامه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل، درخواست استان‌ها برای ابلاغ برنامه‌های پیوسته از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها، شکوفایی ۴ ساله حوزه حمل و نقل جاده‌ای با رشد شاخص های توسعه ای و ... از جمله مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده ای به شرح زیر است:

تشریح برنامه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل/ درخواست استان‌ها برای ابلاغ برنامه‌های پیوسته از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: برای هفته ایمنی در روز ۲۰ اردیبهشت اعلان‌های مخصوصی از طریق کمپین‌های محلی در خیابان‌ها توزیع می‌شود و قرار است روز شنبه  ۲۳ اردیبهشت‌ماه سمیناری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. همچنین ضرورت دارد دفاتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان‌ها با همکاری دستگاه‌های استانی نسبت به مسئله ایمنی حساسیت ایجاد کنند.

تشریح روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور خبر داد و افزود: رشد اقتصادی کسب شده در کشور بخشی به دلیل رشد ‌شاخص حمل و نقل بوده به طوری که در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی ثبت شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: در حالی در سال ۹۵ شاهد افزایش شاخص حمل و نقل کالا در کشور بودیم که حمل بخشی از محمولات نفتی برای نیروگاه های کشور کاهش پیدا کرد و اگر این مساله را نیز در آن لحاظ کنیم، مشخص می شود شاخص حمل ونقل کالا در کشور سال گذشته ۷.۶ درصد رشد داشته است.

پرداخت بخش عمده بدهی وزارت راه و شهر سازی به پیمانکاران در سال‌جاری

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، دستکم۶۰ درصد بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بخش خصوصی امسال پرداخت شود.

شکوفایی ۴ ساله حوزه حمل و نقل جاده‌ای با رشد شاخص های توسعه ای

در دولت یازدهم ۶۵۴۹ كيلومتر زيرساخت جاده اي شامل ۲۱۶ كيلومتر آزاد راه، ۳۲۹۱ كيلومتر بزرگراه و ۳۰۴۲ كيلومتر راه  اصلي و ۵۸۵۰  كيلومتر راه روستایی احداث شد. همچنین با بهسازي و آسفالت ۱۰، ۳۶۷ كيلومتر راه روستايي و فرعي و افزايش سطح برخورداري جمعيت روستايي از راه آسفالته به ميزان ۹۱ درصد رسید.

در دولت یازدهم ۶۵۴۹ كيلومتر زيرساخت جاده اي شامل ۲۱۶ كيلومتر آزادراه، ۳۲۹۱ كيلومتر بزرگراه و ۳۰۴۲ كيلومتر راه  اصلي و ۵۸۵۰  كيلومتر راه روستایی احداث شد. همچنین با بهسازي و آسفالت ۱۰، ۳۶۷ كيلومتر راه روستايي و فرعي و افزايش سطح برخورداري جمعيت روستايي از راه آسفالته به ميزان ۹۱ درصد رسید. به علاوه ۲۰۹ مجتمع خدماتي رفاهي در جاده‌هاي كشور ایجاد و بهره برداری شد.

نظر شما