شناسهٔ خبر: 38382 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی اعلام کرد:

افتتاح ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند/ انجام ۷۰ درصد از عملیات تکمیل و تحویل واحدها به دولت یازدهم محول شد/ افتتاحات مسکن مهر ارتباطی به انتخابات ندارد

افتتاح مسکن مهر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مراسم افتتاح يکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند اعلام کرد: افتتاح‌های فعلی هیچ ازتباطی به انتخابات نداشته و همه براساس برنامه‌های زمانبندی و طبق اتمام عملیات اجرایی پروژه ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهرآبادی ۲۰ اردیبهشت در مراسم افتتاح یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر پروژه کیسون شهر جدید پرند اعلام کرد: مجموعا در این شهر تعداد ۸۷ هزار واحد دارای متقاضی وجود دارد که از این تعداد ۷۸ هزار واحد به اتمام رسیده است.

مهرآبادی در ادامه با اشاره به این نکته که تا کنون ۷۱ هزار واحد در پرند به بهره‌برداری رسیده است گفت: امید داریم تا پایان سال تمامی واحدهایی که در دست احداث و یا نیمه‌تمام هستند به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شوند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اعلام کرد: از مجموع واحدهای شروع شده در سطح کشور، تا کنون ساخت ۱ میلیون و ۹۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و از این تعداد یک میلیون ۸۳۲ هزار واحد نیز افتتاح شده است.

مهرآبادی در ادامه با بیان این که مجموعا ۶۹۰ هزار واحد در دولت‌های نهم و دهم و ۸۶۰ هزار واحد در دولت یازدهم تکمیل و به مردم تحویل داده شده است گفت: به عبارت دیگر تنها ۳۰ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر در دولت نهم و دهم تکمیل و تحویل شده و مابقی پروژه‌ها در مراحل مختلف ساخت به این دولت واگذار شده است.

وی در این‌باره اضافه کرد: بخشی از پروژه‌های افتتاح شده در دولت قبل از نظر ساخت،محوطه‌سازی، آماده‌سازی و سایر موارد مشابه دارای نواقصی بودند که تکمیل و تحویل آن‌ها در دولت یازدهم به انجام رسید.

این مقام مسئول با بیان این که امید داریم با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی و دستور رئیس جمهوری تمامی پروژه‌های مسکن مهر کشور تا پایان سال به اتمام برسند گفت: از بین کل پروژه‌های دارای متقاضی در کشور نزدیک به ۱۲۶ هزار واحد نیمه تمام وجود دارد که پرونده حدود ۳۶ هزار واحد آن در دادگاه و در دست رسیدگی است.

مهرآبادی همچنین اضافه کرد: از بین این واحدهای نیمه‌تمام تقریبا ۹۰ هزار واحد کم مسئله وجود دارد که امید است به کمک تمامی دست‌اندرکاران این عرصه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین با تأکید براینکه تنها بخشی از اجرای عملیات احداث خدمات روبنایی و زیربنایی در سایت‌های مسکن مهر کشور برای دولت دوازدهم باقی خواهد ماند گفت: ما در حال حاضر کار ساخت نزدیک به ۱۶۰ هزار واحد را تمام کرده‌ایم که برای افتتاح نیاز به تکمیل خدمات زیربنایی دارد.

این مقام مسئول همچنین درباره وضعیت خدمات روبنایی فعلی در سایت مسکن مهر کشور نیز گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ باب مدرسه برای کل پروژه‌های مسکن مهر کشور نیاز است که تعداد ۴۷۸ باب آن از محل منابع داخلی در این دولت ساخته شده است.

به گفته وی ۲۳۲ باب از این مدارس در حال حاضر فعال بوده  به بهره‌برداری رسیده است.

مهرآبای درخصوص وضعیت ساخت مدارس در شهر جدید پرند نیز بیان کرد: درحال حاضر ۲۱ باب مدرسه را در این شهر به اتمام رساندیم که ۱۷ باب آن هم‌اکنون دایر و ۴ باب دیگر آماه تحویل است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین ادامه داد: علاوه بر این مدارس، تعداد زیادی مسجد، کلانتری و مرکز بهداشتی و درمانی نیز از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی در این دوره ساخته شده است که باید در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند.

مهرآبادی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه درحال حاضر پروژه‌های بیش از ۱۰ استان کشور در نوبت افتتاح هستند گفت: افتتاح‌های فعلی هیچ ازتباطی به انتخابات نداشته و همه براساس برنامه‌های زمانبندی و طبق اتمام عملیات اجرایی پروژه ها انجام می‌شود.

وی در اشاره به وضعیت سایت مسکن مهر استان تهران نیز بیان کرد: در مجموع تهران دارای ۳۳۴ هزار واحد مسکن مهر است که از این تعداد ۵۰ هزار واحد نیمه‌تمام در دست احداث است و تلاش می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

همچنین در این مراسم کلنگ عملیات اجرایی احداث آرامستان ۶۰ هکتاری شهر جدید پرند نیز به زمین زده شد.

به گفته سید علی اکبر طاهری مدیرعامل شهر جدید پرند فاز اول این عملیات در مساحتی بالغ بر ۷ هکتار آغاز و به پیمانکار واگذار می‌شود./

نظر شما