شناسهٔ خبر: 38473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان یزد برگزار شد:

جزئیات برگزاری شورای حمل و نقل استان یزد

جلسه شورای حمل و نقل استان یزد با دستورکار بررسی سند حمل و نقل استان و همچنین بررسی برنامه‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو شورا و به میزبانی اداره کل هواشناسی برگزار شد به موضوعات مختلفی در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای پرداخته شد.

محمدرضا نقصان محمدی رئیس شورای حمل و نقل استان یزد در این جلسه گفت: با تغییر رویکردی که در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و همچنین تغییراتی که در ساختار نیروی انسانی و چارت سازمانی صورت پذیرفته موضوع حمل و نقل مورد تأکید وزارتخانه متبوع بوده و بر همین اساس در چارت تشکیلاتی جدید که به زودی به استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود، معاونتی تحت عنوان معاون حمل و نقل در ادارات راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد که به تبع آن اداره‌ای نیز تحت عنوان اداره حمل و نقل ترکیبی شکل می‌گیرد که در راستای سیاست‌های کلان این وزارتخانه در جهت همسوسازی و تقویت حمل و نقل استان فعالیت خواهد کرد.

نقصان محمدی با تأکید بر جایگاه استان در صنعت حمل و نقل کشور و موقعیت خاصی که استان یزد دارد به مباحث حمل و نقل ریلی و هوایی پرداخت و افزود: با پیگیری پروژه‌های متعددی که در حوزه ریلی توسط اداره کل راه‌آهن محقق شده است ما شاهد اجرای پروژه‌هایی مثل  دوخطه شدن راه‌آهن یزد هستیم که در آینده نزدیک ما تردد قطار باری را به بیرون شهر هدایت خواهیم کرد؛ که این امرجدایی از تأثیرات خوبی که در حوزه شهری دارد موجب افزایش آرامش مردم نیز خواهد شد.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان با اشاره به پروژه‌های حوزه ریلی به موضوع راه‌اندازی قطار حومه عقدا به مهریز پرداخت و افزود: این اقدام می‌تواند سفر بین استانی را  تسهیل بخشد و موجب کاهش حجم  ترافیک جاده‌ای و به تبع آن حوادث احتمالی را به حداقل برساند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از جمله مواردی که در این حوزه پیگیری می‌شود موضوع قطار  برقی تهران یزد است که در دستورکار این شورا قرار گرفته  است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست به پروژه‌های ساخت و احداث راه‌های استان پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی در استان که در سال جاری عملیاتی خواهد شد آزادراه نائین به انار است که دو قطعه  آن با مشارکت بخش خصوصی در حوزه استان یزد اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث اداره کل  راه و شهرسازی استان گفت: محور یزد – بافق با سرعت قابل قبولی در حال احداث است و مشکلات مالی آن مرتفع گردیده و همچنین ساخت محور ندوشن به ورزنه از دیگر پروژه‌های مهمی است که ساخت ابنیه آن آغاز شده و در آینده نزدیک ارتباط استان‌های یزد و اصفهان را برقرار می‌کند.

وی نیز به احداث محور بهاباد دربند اشاره کرد و افزود: ساخت این محور نیز تردد و دسترسی آسان استان یزد به به‌ویژه شهرستان‌های بهاباد و بافق را به استان‌های کرمان و خراسان جنوبی برقرار می‌سازد.

رئیس شورای حمل و نقل استان در خصوص حوزه هوایی استان افزود: ما در چند ماه گذشته شاهد ارتقاء کیفیت پروازی و افزایش تجهیزات ایمنی پرواز در فرودگاه یزد بوده‌ایم و با توجه به حضور و مشارکت  بخش خصوص، حمل و نقل هوایی استان شکل جدید به خود گرفته است و ما شاهد افزایش مشارکت شرکت‌های هوایی در جابجایی مسافر و بار هستیم .

در ابتدای این جلسه عمادی مدیرکل هواشناسی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، حاضرین را به وظایف و اقداماتی که این دستگاه در جهت بهبود وضعیت پیش‌بینی‌های هواشناسی  صورت پذیرفته آشنا نمود.

در پایان این نشست هرکدام از مدیران حاضر به برنامه‌ها و چشم‌اندازهای دستگاه خود پرداختند و گزارشی از عملکرد  حوزه کاری خود را به شورا ارائه نمود.

نظر شما