شناسهٔ خبر: 38481 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بیمارستان ۲۲۸ تختخوابی شیروان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسيد

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۲۲۸ تختخوابی شیروان در خراسان‌شمالی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزئیات بخش‌ها و هزینه‌های ساخت بیمارستان فوق را تشریح کرد.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه، بیمارستان ۲۲۸ تختخوابی شیروان که توسط سازمان مجری ساخته شده با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار خراسان‌شمالی و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این بیمارستان، در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در ۵ طبقه احداث شده است. زیربنای پروژه حدود ۱۸ هزار مترمربع بوده و دارای چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی با هفت اتاق عمل، زنان و زایمان و همچنین کودکان و نوزدان است.  

مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: متناسب با بخش‌های تخصصی سایر بخش های خدمات رسان تشخیصی و مراقبتی نیز در بیمارستان احداث شده است که از جمله آنها می‌توان به بخش آزمایشگاه، بخش مراقبتی، ۳۱ تخت مراقبت ویژه CCU، ICU و NICU در این بیمارستان اشاره کرد.

به گفته علیزاده، متناسب با نیازها و استنانداردهای روز دنیا، تغییراتی در این پروژه ایجاد شده که سبب افزایش مطلوبیت و خدمات‌دهی بیمارستان شده است. از جمله آنها اینکه تعداد تخت‌های اورژانس بیمارستان را به ۳۴ تخت افزایش دادیم. همچنین بخش زایمان را از دو اتاق عمل به ۶ اتاق LDR ارتقا دادیم. در این بیمارستان ۶ تخت دیالیز نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه این بیمارستان در مسیر ارتباطی خراسان‌شمالی به خراسان‌رضوی و مسیر زائران امام هشتم هم هست به نحوی پیش‌بینی کرده‌ایم که بتواند مرکز تروما (مرکز خدمات‌رسانی اورژانس به مصدومان حوادث) برای بیمارستان در مواقع خاص باشد.

به گفته علیزاده، مجموعا در این بیمارستان، ۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است. /

نظر شما