شناسهٔ خبر: 38603 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی ابلاغ شد؛

الحاق شهر باسمنج به محدوده کلانشهر تبریز/ شرط شورا، اخذ موافقت از کمیسیون سیاسی و دفاعی هیات وزیران است

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار استان آذربایجان‌شرقی، ضمن اعلام اصلاح بند ۹ مصوبه مورخ ۹۵.۸.۲۴ مصوبه تازه شورای‌عالی را با موضوع الحاق شهر باسمنج به محدوده کلانشهر تبریز با شرط اخذ موافقت از کمیسیون سیاسی و دفاعی هیات‌وزیران و طی مراحل قانونی، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس جبارزاده استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی، مصوبه شورای‌عالی را درباره الحاق شهر باسمنج به محدوده کلانشهر تبریز، ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار استان آذربایجان‌شرقی آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۶.۲.۲۴ خود موضوع «الحاق شهر باسمنج به کلانشهر تبریز» را با توجه به درخواست استاندار محترم آذربایجان‌شرقی طی نامه ۳۸۷۰۰ مورخ ۱۳۹۶.۲.۱۹ به دبیر شورای عالی مورد بررسی قرار داد. مخالفت قبلی شورای‌عالی در مصوبه طرح جامع تبریز ناظر به مخالفت صریح مسئولین استان و شهر باسمنج بود.

 در حال حاضر به نظر می‌رسد این موضوع با توجه به مکاتبه فوق‌الذکر استاندار محترم مرتفع شده است. لذا به جهت مساعدت و اعمال مدیریت یکپارچه منطقه کلانشهری تبریز، ضمن اصلاح بند ۹ مصوبه مورخ ۹۵.۸.۲۴ خود، با الحاق شهر باسمنج به کلانشهر تبریز در حد محدوده مصوب طرح جامع اخیرالتصویب به صورت منفصل صرفا در صورت طی مراحل قانونی مطابق قانون تقسیمات کشوری و اخذ تایید کمیسیون سیاسی و دفاعی هیات محترم وزیران موافقت می‌نماید./

(جزئیات مصوبه مشروح طرح جامع شهر تبریز را اینجا بخوانید. )

نظر شما