شناسهٔ خبر: 38655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

رشد ۲۸ درصدی حمل و نقل بار در محورهای کرمان

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: حمل ونقل کالا به وسیله ناوگان سنگین و نیمه سنگین حمل ونقل عمومی جاده‌ای استان دریک سال اخیر با ۲۸درصد رشد از مرز ۲۱میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان، خداداد مقبلی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: این میزان کالای حمل شده از مبادی استان به مقصد استان‌های هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و توسط ۱۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل جاده ای فعال استان در قالب پانزده انجمن صنفی کارفرمایی و کارگری بخش حمل و نقل جاده‌ای کالای استان حمل شده است.

مقبلی افزود: به ترتیب کنستانتره سنگ آهن، کندله، مواد نفتی، سیمان و کلینکر بیشترین محمولات بارگیری شده از مبدا استان بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان با اشاره به اینکه رشد۲۸  درصدی حمل ونقل کالای استان در یک سال گذشته نشانی از رشد تولید در اقتصاد استان است، افزود: راه‌اندازی خطوط تولید کارخانه‌های فولاد بردسیر و سیرجان در یک سال اخیر یکی از دلایل رشد حمل ونقل کالا بوده است.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان با حدود ۲۰هزارکیلومتر انواع جاده اصلی و روستایی و قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب کشور، پل ارتباطی بندرعباس به عنوان مهمترین قطب حمل ونقل جاده‌ای کشور به شمال و شرق و دومین استان ترانزیتی کشور محسوب می‌شود.

نظر شما