شناسهٔ خبر: 38840 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن خبرداد:

سرمایه بانک مسکن ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت/ نسبت کفایت سرمایه ۱۸ درصد

بانک مسکن مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به افزایش ۵۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک، گفت: با افزایش سرمایه این بانک از اول سال ۹۶ هم اکنون نسبت کفایت سرمایه تنها بانک توسعه‌ای تخصصی بخش مسکن کشور به ۱۸ درصد ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن افزود: نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن درمقایسه با سایر بانک‌ها و موسسات مالی، ارتقا پیدا کرده و میزان سرمایه تنها بانک تخصصی بخش مسکن کشور در ابتدای امسال از “ کمتر از ۴۰ هزار میلیارد ریال ” به “ بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال ” افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این که افزایش سرمایه بانک مسکن، در پی اجرای تبصره‌ای از بودجه سال ٩٥ کل کشور (تبصره ٣٥) و تحت عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن از محل سهم دولت، محقق شده است، گفت: نسبت کفایت سرمایه، یک معیار کلیدی برای سنجش سلامت مالی بانک‌ها محسوب می‌شود به طوری که هر چقدر، نسبت کفایت سرمایه در سطح بالایی باشد، هم شرایط بانک عامل برای جذب منابع و سپرده، مساعدتر خواهد شد و هم اینکه سپرده‌گذاران، با تضمین قوی تر و ریسک کمتر، در مقایسه با سایر بانک، روبرو هستند.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، افزود: در مقطع فعلی، تقویت چندین پله‌ای نسبت کفایت سرمایه بانک مسکن، باعث شده “شرایط بانک مسکن به لحاظ نسبی، بهبود قابل ملاحظه‌ای از بابت میزان سلامت و قدرت جذب منابع داخلی و خارجی پیدا کند که این، اولین مزیت افزایش سرمایه بانک مسکن است.

وی گفت: با افزایش سرمایه بانک قدرت تسهیلات دهی به بخش مسکن کشور افزایش یافته زیرا بانک مسکن طی سنوات اخیر، حدود نیمی از کل تسهیلات پرداختی به بخش مسکن را بر عهده داشته است.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، با بیان اینکه سپرده‌گذاران بانک مسکن در شرایط فعلی از برتری طلایی ناشی از تضمین حداکثری سپرده ‌ها برخوردار هستند اعلام کرد: فرصت بوجود آمده در بانک مسکن برای سپرده‌گذاران که می‌تواند آینده سرمایه‌گذاری بلند مدت در بانک مسکن را برای متقاضی سرمایه‌گذاری در بازار پول، رقم بزند، یک فرصت استثنایی و قابل بهره ‌برداری است.

به گزارش ایرنا، محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن پیش از این اعلام کرده بود که این بانک در سال ۹۵به دنبال پرداخت یک میلیون تسهیلات است که ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات خرید، ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات برای خرید در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات برای ساخت مسکن، ‌۲۰۰ هزار فقره تسهیلات در قالب جعاله و تعمیر مسکن و ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات برای واگذاری فروش اقساطی مسکن پرداخت خواهد کرد.

نظر شما