شناسهٔ خبر: 38842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سعیدی خطاب به اعضای جدید شورای شهر:

شهرداری را انتخاب کنید که نظارت‌پذیر باشد نه نظارت‌گریز

فاطمه سعیدی یک عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با مورد خطاب قرار دادن اعضای جدید شورای شهر تهران تاکید کرد: قدردان این اعتماد مردم و مراقب سرمایه جریان اصلاحات باشید.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعتماد به شما همانطور که از نتیجه شمارش آرا روشن است اعتماد به اسامی نیست، بلکه اعتماد مردم به سرمایه عظیم اصلاحات و برآمده از نام بزرگ سیدمحمد خاتمی است. این اعتماد و رای لیستی مردم در انتخابات اسفند ۹۴ برای نخستین بار رخ داد و خوشبختانه عملکرد فراکسیون امید در مجلس و نمایندگان تهران باعث شد تا شهروندان تهرانی از انتخاب آگاهانه اسفند ۹۴ رویگردان نشوند.

وی تصریح کرد: تقاضای اینجانب به‌عنوان یک شهروند عادی از شما اعضای شورای شهر که هر یک واجد ویژگی‌های خاص و بارزی هستید و بحمدالله جمعی از متخصصین را تشکیل داده‌اید این است که قدردان این اعتماد و مراقب سرمایه جریان اصلاحات باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: جامعه مدنی به ویژه در تهران همواره در حال رصد نمایندگان خود است. در طول قریب به یک سالی که افتخار نمایندگی مردم شریف تهران در مجلس را داشته ام بارها اثرات این نظارت دائمی مردم را دیده ام و اگر نبود حمایت علی الدوام مردم و پیشنهادات و نقدهای آنان حتما در راه ایفای وظایف نمایندگی قصور و تقصیر بیشتری دامن این خادم مردم را می‌گرفت لذا پیشنهادم به شما عزیزان و متخصصان توجه دائم به بدنه اجتماعی است.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: همانطور که در جریان هستید مجلس شورای اسلامی نسبت به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اقدام کرد اما به دلایلی که حتما از آن آگاهی دارید این طرح در صحن علنی مجلس به سرانجام نرسید. با توجه به اینکه اولین دستور کار شما انتخاب شهردار جدید تهران است درخواستم به عنوان یک شهروند انتخاب شهرداری نظارت‌پذیر و نه نظارت‌گریز است.

سعیدی افزود: برخی منتخبین مردم تهران در شورا نظیر آقایان مسجد جامعی و محسن هاشمی سال ها از نزدیک با شهرداری تهران در ارتباط بوده و مشکلات و چالش ها و حفره های فسادخیز این نهاد را به خوبی می شناسند. امیدوارم با استفاده از ظرفیت این بزرگان فردی پاکدست، کارآمد و شایسته مسئولیت شهرداری تهران را بپذیرد.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی، فراکسیون امید و به ویژه نمایندگان مردم تهران برای هرگونه همکاری، هم اندیشی و استفاده از ظرفیت های مغفول در چارچوب قوانین و مقررات کشور آمادگی دارد. امید که با تخصص شما، نظارت جامعه مدنی و همراهی بخش های مختلف کشور در انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید منصور باشید.

نظر شما