شناسهٔ خبر: 38939 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت:

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور سردار ربیعی برگزار شد

علیرضا ربیعی مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران و جمعی از مدیران و کارکنان و معاونان وزیر راه و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار علیرضا ربیعی جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تبریک ماه شیعیان و آرزوی بهره‌مندی از فیضی بزرگ با حلول ماه مبارک رمضان در سخنانی به شخصت شهید محمد بروجردی اشاره کرد و گفت: ایشان جزو با معنویت ترین و سازنده‌ترین فرماندهان سپاه به شمار می‌رود. اگرچه برخی فرماندهان نتوانستیم از جلوه‌های الهی این شهید عالی‌قدر بهره‌مند شویم اما شهید همت، شهید متوسلیان، شهید خرازی فرماندهی جنگ را محمود بروجردی آموختند.

وی با توجه به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «چهره شهید محمود بروجردی بازسازی شود» خطاب به مدیران و کارکنان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: جلد دوم کتاب «مسیح کردستان» را تهیه مطالعه کنید تا بیشتر با شخصیت این شهید بزرگوار به‌ویژه اقدامات وی برای جلوگیری از تجزیه بخش‌هایی از کردستان و آذربایجان آشنا شوید.

سردار ربیعی در ادامه به عملیات فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: به دلیل انجام عملیات اصل غافلگیری در عملیات فتح المبین به فاصله یک ماه، نمی‌توانستیم مجدد از این عملیات برای آزادی خرمشهر استفاده کنیم و از طرفی بعد از شکست صدام در آن عملیات تنها برگ برنده ارتش عراق در واقع شهر خرمشهر محسوب می‌شد.

جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه «ارتش صدام  با استفاده از راه‌آهن 20 کیلومتری اهواز-خرمشهر در آن زمان در هر 20 متر یک مانع ایجاد کرده بود» یادآور شد: با تمام این تفاسیر پس از شکست دشمن، 19 هزار اسیر گرفته شد که جابجایی این تعداد اسیر در جبهه عملیات سنگینی محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از عملیات فتح خرمشهر طی 8 ماه 4 عملیات از سوی ایران انجام‌شده بود و در واقع توان نظامی ما بعد از عملیات فتح المبین چند برابر شد به‌طوری که طبق تحلیل‌های دشمن در آن زمان توان نظامی ایران طی 8 ماه 10 برابر شده بود.

سردار ربیعی مقاومت ملت ایران را عامل اصلی صدور فرمان انقلاب از سوی امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: همین مقاومت در خرمشهر منجر به مقاومت 8 ساله در جنگ تحمیلی شد. اگرچه برای سرکوبی صدام یا باید حزب بعث را از بین می‌بردیم یا بصره را تسخیر می‌کردیم که علی‌رغم ادامه پیدا کردن مقاومت نتوانستیم بصره را تسخیر کنیم؛ زیرا وعده قرآن و الله چیز دیگری بود.

جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران با توجه به وعده الهی در برابر مقاومت ایران در زمان 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که صدام، رژیم بعث، تکفیری‌ها از بین رفته‌اند و یک دولت شیعه زمام امور در عراق را به دست گرفته است.

وی تأکید کرد: ما باید پیرو راه شهدا و رزمندگان مقاومت را ادامه دهیم همان‌طور که پیروی از راه آنان در سوریه، لبنان، بحرین و یمن نیز مشاهده می‌شود.

سردار ربیعی در پایان با اشاره به گفته‌های «حسن هیکل» روزنامه‌نگار مصری خاطرنشان کرد: صحبت‌های امام خمینی (ره) در زمان جنگ بود که عقبه دشمن را مورد هدف قرار می‌داد.

نظر شما