شناسهٔ خبر: 39114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد:

گزارش رفع تصرف اراضی ملی استان مرکزی در فروردین و اردیبهشت امسال

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در فروردین ماه امسال به ۱۱۳۰۰ مترمربع بالغ می‌گردد، این در حالیست که به گفته وی ۱۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش بالغ بر ۴/۸ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ‌های آموزش‌دیده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی، این امر با تکیه بر گزارش‌های مردمی به صورت مستمر، پایش و رصد می‌شود.

وی در خصوص اهم فعالیت‌های اخیر این یگان در فروردین ماه اخیر افزود: در پی تماس‌های مردمی و بازرسی‌های اکیپ‌های گشت اراضی این اداره کل، طی چند اقدام جداگانه، در ۱۱۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۹/۲ میلیارد تومان (شهرستان‌های محلات، غرق‌آباد و ساوه طی فروردین ماه امسال) اقدام در جهت رفع تصرف فوری صورت پذیرفت، لازم به ذکر است از این مقدار رفع تصرف، ۵۰۰۰ مترمربع زمین در نوبران شهرستان غرق‌آباد به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان با پیگیری‌های انجام شده با اخذ مجوز قضایی و در نتیجه اجرای حکم قطعی مرجع قضایی رفع تصرف شد.

همچنین شارقی در خصوص اهم فعالیت‌های اخیر این یگان در اردیبهشت ماه اخیر افزود: در طی چند عملیات جداگانه، ۱۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۴/۸ میلیارد تومان در طی اردیبهشت ماه امسال رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان ساوه به میزان ۸۰ هزار مترمربع بوده که از این حیث شهرستان خنداب با ۴۰ هزار مترمربع در رتبه بعدی قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از حیث ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات در استان مرکزی در ماه اخیر مربوط به شهرستان ساوه به ارزش ۳ میلیارد تومان بوده که از این حیث شهرستان اراک با رقم ۱/۱ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد.

گفتنی است عملیات اخیر شامل اقدام به موقع در مقابله با تصرفاتی از قبیل ساخت و ساز، دیوارکشی، پی‌کنی، فنس کشی، پی‌کنی، شخم‌زنی، خاک‌برداری، شخم‌زنی و... در اراضی ملی استان بوده است.

نظر شما