شناسهٔ خبر: 39148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسكن البرز عنوان شد:

فروش اقساطی بیش از ۵۴ هزار واحد مسکن مهر البرز/ تحویل ۷۵۰۰ واحد مسكن مهر هشتگرد در آینده نزدیك

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: بنا بر آمار بانك مسكن استان، ۵۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر البرز فروش اقساطی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی البرز، تقی رضایی، دبیر جلسه شورای مسكن استان در آغازجلسه با ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده و عملكرد در حوزه مسكن مهر گفت: تاكنون وام‌های ۷۳۰۰ واحد مسكن مهر از ۳۰میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: درخصوص شهرك مسكن مهر ماهدشت با شهردارماهدشت توافق‌هایی انجام شده است كه بعد از جمع بندی صورت گرفته، شهرك مسكن مهر به شهرداری تحویل شود و با برگزاری چند جلسه با شهردار چهارباغ درحال برنامه ریزی هستیم كه مسكن مهر ابریشم به شهرداری چهارباغ تحویل شود.

رضایی با اشاره به آمار مسكن مهر استان كه در مجموع بالغ بر ۹۰ هزار و ۳۷۲ واحد است، بیان کرد: از این تعداد بنابر آمار بانك مسكن استان ۵۴ هزار و ۳۰۰ واحد فروش اقساطی شده كه ازاین میزان ۱۸ هزار و ۷۳۷ واحد مربوط به قبل از دولت دهم بوده و ۲۵ هزار واحد در دولت یازدهم فروش اقساطی شده است.

وی خاطرنشان كرد: درخصوص باقیمانده كار مسكن مهر از جمله پایان كار و انتقال سند مالكیت مشكل داشتیم که با كارگزاری، قرارداد منعقد شد تا با شفاف‌سازی و ساماندهی كارها مشكلات مسكن مهر حل شود و مردم بتوانند به سهولت سند مالكیت دریافت كنند.

در ادامه جلسه،‌ مدیرعامل شهر جدید هشتگرد از وضعیت مسكن مهرشهر جدید هشتگرد و چگونگی انتقال آب به شهر جدید و كارهایی از قبیل حفاری برای لوله‌گذاری و حفر چاه بدون تعطیلی به ارائه گزارش پرداخت و از تحویل ۷۵۰۰ واحد مسكن مهر به متقاضیان درآینده نزدیك خبر داد.

وی به برگزاری جلساتی با حضور نماینده مردم هشتگرد، ‌نظرآباد - طالقان و شركت آب وفاضلاب درخصوص تأمین آب بلوك‌هایی كه فاقد هرگونه آبرسانی هستند به طرح موضوع پرداخت.

در ادامه جلسه مدیركل بنیاد مسكن از ساخت و سازهای بنیاد و مشكلات مربوط به ارائه گزارش پرداخت و درخواست همكاری هرچه سریع‌تر حوزه آب و فاضلاب و برق و گاز را مطرح كرد.

در ادامه جلسه، اعضای شورای مسكن استان هریك در حیطه كاری خود مسائل و مباحثی را عنوان کردند و خواستار رفع آنها توسط مسئولین استانی شدند.

 در پایان استاندارپس از استماع موارد مطروحه اعضا و پاسخ به تك تك آنها، بر همكاری و انسجام و پیگیری روزافزون برای حل همه مسائل تاكید كرد.

نظر شما