شناسهٔ خبر: 39320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در شورای مسکن استان مطرح کرد:

وجود حدود ۴ هزار واحد مسکونی خالی در استان قزوین/ لزوم به‌کارگیری ظرفیت بافت‌های فرسوده برای ایجاد رونق بازار مسکن/ برنامه‌ریزی برای مسکن اولی‌ها و زوج‌های جوان

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در شورای مسکن استان گفت: رویکرد ما توجه به نوسازی بافت فرسوده و حل مشکلات حاشیه‌نشین‌هاست، باید برای سازندگان حوزه مسکن انگیزه لازم را ایجاد کنیم و با ابزارهای تشویقی زمینه رونق‌بخش مسکن را فراهم آوریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این جلسه گفت: در بخش مسکن امسال سه موضوع مسکن اولی‌ها برای زوج‌های جوان، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و رفع حاشیه‌نشینی را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم بر اساس سیاست‌های کلان دولت در این حوزه‌ها به شکل موفق‌تری نسبت به گذشته عمل کنیم.

حق لطفی بیان کرد: امیدواریم با هدف‌گذاری دقیق در این بخش و استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند تسهیلات بانکی برای رفع مشکل حوزه مسکن اقدام کنیم و پویایی و نشاط را در سال جاری به این بخش تزریق کنیم.

دبیر شورای مسکن استان قزوین عنوان کرد: حدود ۴ هزار واحد مسکونی در استان خالی است و ۸۰۰ واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند.

وی در ادامه گفت: در شهر قزوین با جمعیت تقریبی ۴۰۰ هزار نفر، ۱۱۵ هزار واحد مسکونی وجود دارد که می‌توان اذعان کرد به ازای هر خانوار سه نفره یک واحد مسکونی در شهر قزوین وجود دارد و از این لحاظ مشکل و کمبودی در مرکز استان مشاهده نمی‌شود.

حق لطفی در بیان وضعیت بافت فرسوده استان قزوین اظهار کرد: حدود ۶۰ هزار نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت شهر قزوین مستأجر هستند و از سه هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت شهر قزوین حدود ۵۰۴ هکتار معادل ۱۵ درصد را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به پروانه‌های صادره برای ساخت واحدهای مسکونی در شهر قزوین گفت: در این حوزه از ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در سال ۹۲ با روند کاهشی در سال‌های گذشته به رقم ۸۵۰ هزار مترمربع رسیدیم که این موضوع به سیاست‌های اتخاذ شده در کاهش نرخ تورم و مسائل اقتصادی سال‌های گذشته باز می‌گردد.

وی در مورد وضعیت مسکن محرومان و خانواده شهدا افزود: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد برای مسکن محرومان و ۸۵۰ واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران را در استان قزوین در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن محرومان را به بهره‌برداری برسانیم.

حق لطفی در پایان گفت: امیدواریم با هدف‌گذاری دقیق در این بخش و استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند تسهیلات بانکی برای رفع مشکل حوزه مسکن اقدام کنیم و پویایی و نشاط را در سال جاری به این بخش تزریق کنیم.

نظر شما