شناسهٔ خبر: 39815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

پروژه‌های غیرکارشناسی شهرداری تهران باید به بخش خصوصی واگذار شود/ دیوان محاسبات برای بررسی عملکرد مالی شهرداری تهران ورود کند

شهرداری تهران عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: شورای پنجم باید با کمک دیوان محاسبات یا سازمان حسابرسی گزارش کامل را از وضعیت مالی و پروژه‌های شهرداری ارایه کند.

به گزارش پایگاه خبری وزازت راه و شهرسازی محمدجواد فتحی در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران به خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای شهر تهران بعد از روی کار آمدن باید نسبت به ارایه گزارش کارشناسی شده دقیق از وضعیت موجود شهرداری اقدام کند ، در حقیقت شورا باید از حیث تعداد پروژه‌های ناتمام، بودجه شهرداری، نیروهای کار و استخدام ها گزارشی دهد تا مردم بدانند شهردار و شورای جدید چه چیزی را تحویل گرفته اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم به موجب این گزارش می‌توانند مطالبات خود را از مدیریت شهری مطرح کنند، در واقع شورای پنجم شهر تهران در نخستین قدم می‌تواند از ظرفیت دیوان محاسبات یا سازمان حسابرسی کمک گیرد تا گزارش دقیق از اموال طرح ها و پروژه‌های در حال اجرا، ارایه دهد.

وی با بیان اینکه شورا در گام دوم بر اساس عقلانیت طرح‌ها و پروژه‌ها را باید بررسی کند، گفت:  با این حال طرح‌ها و پروژه‌هایی به نفع شهر تهران باید ادامه یابد و تکمیل شود، مواردی هم که به مصلحت شهروندان نیست باید به بخش خصوصی واگذار شود.

فتحی در توضیح مسائل مالی شهرداری، ادامه داد: منابع مالی شهرداری به نوعی حق الناس است که در اختیار شورا و شهرداری قرار گرفته؛ بنابراین متعلق به مردم تهران بوده و مردم باید باید بدانند کجا و به چه میزان هزینه شده است تا بر این اساس در دوره بعد به خوبی بتوانند افراد شایسته را برای عضویت در شورا انتخاب کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح ها و پروژه های نیمه تمام باید دقیقا مطالعه و بودجه آن شفاف شود و گزارش آن تا امروز را به مردم دهند، پس از این شورا با منابع در اخیتار باید شهردار متخصص فن شهرسازی و اداره شهر کلانی مثل تهران را انتخاب کند.

عضو مجمع نمیاندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهت شفافیت وضعیت پروژه‌های نیمه تمام شهرداری حتی یک شماره از روزنامه همشهری باید به ارایه گزارش دقیق از وضعیت موجود شهر و شهرداری اختصاص یابد، این گزارش از نقل قول اعضای شورای چهارم و پنجم شهر تهران باید باشد تا مردم هم به راحتی بتوانند قضاوت کرده و اطلاعات درست را دریافت کنند./

نظر شما