شناسهٔ خبر: 39899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

بازگشت ۱۷.۵ هکتار از اراضی ملی استان همدان به بیت‌المال

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناس حقوقی اداره کل، حدود ۱۷.۵ هکتار از اراضی ملی تپه عباس‌آباد به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه عنوان کرد: پس از شش رأی بدوی و سه رأی تجدیدنظر، اداره محکوم شده بود که ۱۷.۵ هکتار از اراضی ملی را به شرکت برق باختر واگذار نماید و در همین خصوص در حال صدور سند برای این مقدار زمین بیت‌المال بودند که موضوع به کارشناس حقوقی اداره کل ارجاع می‌گردد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، توقف صدور سند به نام شرکت برق باختر از دادگاه اخذ و پس از رأی بدوی و رأی تجدیدنظر به صورت قطعی به نفع اداره کل رأی صادر و ۱۷.۵ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال برگشت داده شد.

فرزانه یادآور شد: به منظور صیانت از اراضی دولتی با متصرفان و افراد سودجویی که اقدام به تصرف اراضی دولتی می‌کنند برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم با پدیده زمین‌خواری از مردم خواست در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز موارد را به یگان حفاظت از اراضی اداره کل اطلاع دهند تا جلوی تصرف اراضی ملی گرفته شود.

در پایان وی از زحمات کلیه عوامل به خصوص بخش قضایی استان که سهم عمده‌ای در حفاظت از اراضی و مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری دارند تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما