شناسهٔ خبر: 40005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

همه پروژه‌های کلان استان کرمانشاه بی‌وقفه در حال اجراست

مسعود شریفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد: همه پروژه‌های کلان استان کرمانشاه بی‌وقفه در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مسعود شریفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام این خبر تصریح کرد: از ۱۲۲ کیلومتر مسیر بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب- قصرشیرین) در قالب ۱۱ قطعه، ۶۰ کیلومتر تاکنون افتتاح شده و زیر بار ترافیک عبوری است و ۱۴ کیلومتر باند دوم کنارگذر شهر کرند و قطعه ۵ الف هم انشاا... تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: قطعه ۴ هم به طول ۱۰/۵ کیلومتر تا پایان شهریورماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شریفی ادامه داد: در طول این بزرگراه علاوه بر احداث تقاطع غیر سطح ورودی شهر سرپل ذهاب، ۳ کیلومتر پایانی منتهی به این شهر هم روزهای پایانی عملیات احداث را طی می‌کند.

شایان ذکر است، تأکید شریفی در تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های فوق‌الذکر، آمادگی برای میزبانی از تردد بی‌وقفه هم‌میهنان و زائرین اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان است.

سرپرست راه و شهرسازی در ادامه خبر فعالیت بی‌وقفه پروژه‌های استانی در این حوزه، به عملیات اجرایی بزرگراه اسلام‌آباد غرب – پلدختر که از حیث عبور زائرین عتبات و عالیات و ارتقای ارتباط ترانزیتی شمال غرب – جنوب غرب کشور اهمیت قابل‌توجهی دارد، اشاره کرد و گفت: این مسیر مجموعاً به طول ۵۴ کیلومتر در دو قطعه اسلام‌آباد غرب – حمیل و حمیل – پل دختر، به سرعت در حال اجراست که البته از کل آن ۲۸ کیلومتر هم به بهره‌برداری رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد، در صورت تأمین و تزریق به موقع اعتبار، قطعات اول و دوم به ترتیب در پایان سال‌های ۹۶-۹۷ تکمیل خواهد شد.

شریفی در پایان گزارش در خصوص روند ساخت پروژه‌های بزرگراهی، بزرگراه‌های در حال اجرای مسیر سه‌راهی هرسین - هرسین – نورآباد، مجموعاً به طول ۳۸ کیلومتر و مسیر بیستون – سنقر- کمربندی شهر سنقر به طول ۶۲ کیلومتر را به‌عنوان دیگر پروژه‌های فعال مطرح کرد و گفت: در بزرگراه مسیر هرسین به سمت نورآباد،  از کل ۳۸ کیلومتر طول، ۱۵/۵ کیلومتر تکمیل شده که از این مقدار ۵/۵ کیلومتر زیر بار ترافیک عبوری است، همچنین بزرگراه بیستون – سنقر هم در ۲ قطعه به سرعت مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند و انشاا... تا یک ماه آینده ۵ کیلومتر ابتدایی این مسیر از سمت سنقر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شریفی ضمن ابراز خرسندی از بارش‌های بهاره امسال تصریح کرد: در ایام بارش (برف و باران) عملاً فعالیت‌های راهسازی متوقف می‌شود، از طرفی با اینکه وقفه سفرهای نوروزی در اجرای فعالیت‌های عمرانی را هم پشت سر نهادیم، اما این سرعت‌گیر زمانی نتوانست سرعت اجرا و البته روند روبه رشد پروژه‌های عمرانی در راه‌های اصلی و روستایی را متوقف کند تا جایی که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، همزمان با اجرای پروژه‌های بزرگراهی، در ۱۱۲ کیلومتر مسیر سه‌راهی بیاشوش – جوانرود- تازه‌آباد – شیخ صله، ضمن بهره‌برداری از بخش‌هایی از این مسیر، ۵۰ کیلومتر پروژه فعال در دست کار دارد که به سرعت در حال اجراست.

وی در این حوزه به ادامه عملیات اجرای راه اصلی سنقر – کامیاران و شروع بکار باقی‌مانده باند کندرو محور اسلام‌آباد غرب – قلاجه هم اشاره کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در ادامه گزارش عملکرد دیگر حوزه‌های این اداره کل به فعالیت حوزه راه روستایی هم گذری کرد و گفت: برغم نبود نقدینگی از ابتدای امسال که مهم‌ترین عامل پیشبرد اجرای عملیات عمرانی است، بالغ بر ۳۰ کیلومتر راه روستایی در سراسر استان بهسازی و آسفالت شده و گفتنی است، پروژه‌های دیگری هم در دست اقدام است که البته تزریق به موقع نقدینگی می‌تواند علاوه بر تسریع روند اجرا، شرایط شروع دیگر پروژه‌ها را هم در این حوزه فراهم کند.

لازم به ذکر است، در این گزارش مطرح شده علاوه بر اجرای احداث ساختمان چندین کتابخانه در حوزه فنی اجرایی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاوه هم در آینده‌ای نزدیک به منظور تجهیز و بهره‌برداری به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است، در پایان گزارش عملکرد راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام شد تمامی پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر بی‌وقفه در حال پیگیری است که نتیجه آن بهره‌برداری تدریجی از ۶۰۰۰ واحد دیگر از پروژه‌های بلامعارض مهر و تحویل به متقاضیان تا پایان امسال است.

نظر شما