شناسهٔ خبر: 40083 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صادقی مطرح کرد؛

بحران‌های زیست‌محیطی فعلی ناشی از تغییر کاربری‌ها و فروش تراکم است/ شفافیت و انضباط مالی ملاک انتخاب شهرداران قرار گیرد

محمود صادقی عضو هیات‌رئیسه مجمع نمایندگان تهران می‌گوید: شهرداران باید اعتقاد راسخی به شفافیت، سلامت، انضباط مالی و عدم تعرض به حقوق مردم داشته تا منابع شهرداری‌ها را از محل فروش تراکم و باغات تامین نکنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در خصوص مولفه‌های فنی و مدیریتی شهرداران، گفت: با توجه به اهمیت شهر تهران، شهردار پایتخت باید از تجربه لازم در حوزه مدیریت‌شهری برخوردار باشد و به این حوزه تسلط کامل داشته باشد، ضمن آنکه توانایی تعامل با سایر دستگاه‌ها به خصوص ارتباط خوبی با دولت داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان تاکید بر برخورداری شهردار از سلامت مالی لازم، تصریح کرد: شهرداران برای رفع مشکلات مالی و تامین منابع شهر نباید دست به اقداماتی چون فروش شهر و تراکم‌فروشی بزنند، در حقیقت منابع شهر و شهرداری نباید از محل فروش باغات و تغییر کاربری فضاهای سبز تامین شود.

وی افزود: تخریب باغات، تغییر کاربری فضاهای‌سبز و تراکم‌فروشی پایتخت را دچار بحران‌های زیست‌محیطی کرده است، بنابراین شهرداری باید روی کار آید که بتواند منابع پایداری را برای شهر بدون تکیه به راه‌های غیرقانونی و مفسده‌آمیز ایجاد کند.

صادقی یادآور شد: شهر از سویی نیاز به منابع پایدار دارد و از طرف دیگر این منابع به گونه‌ای باید تامین شود که منجر به شهرفروشی و کارهای مفسده‌آمیز دوره‌های قبل نشود، بنابراین شهردار باید از توانمندی بالایی برخوردار باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت ارتباط شهرداری و شورای شهر، به خانه ملت، گفت: شهردار باید اعتقاد راسخی به اصولی چون شفافیت، سلامت، انضباط مالی و عدم تعرض به حقوق مردم داشته باشد، شهرداران باید بدانند که هر متراژ تراکمی که به فروش می‌رسد از حق مردم کاسته می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداران باید در درجه اول نگاه حقوقی، اجتماعی و شهروندی نسبت به مردم داشته باشند، منتخبان شورای پنجم شهر تهران نیز شاخص‌ها و مولفه‌های شهردار خوب را اعلام کرده ‌اند، از این رو انتظار است بتوانند شهردار کارآمد و متخصصی را انتخاب کنند./

نظر شما