شناسهٔ خبر: 40147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

باززنده سازی بافت‌های ناکارآمد شهری استان لرستان/ بازگشت به هویت و ایجاد شادابی در محلات شهری

علی علیخانی ‌مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: هدف از بازسازی بافت فرسوده شهری برگشت هویت اصلی به محلات جهت بازگرداندن شادابی به محله‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس علیخانی  مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: با احیای محله و بافت‌های فرسوده زندگی پویا و شاداب دوباره در این مناطق حاکم می‌شود.

وی افزود: در بافت‌ ناکارآمد شهر باید مردم را ترغیب کنیم که خانه‌های پدری خود را احیا کنند و برای این موضوع ایجاد انگیزه بسیار مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: نگرانی در زمینه جذب اعتبار نیست و قراردادهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان نیاز به تشریفات ندارند.

مهندس علیخانی اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط متناسب با تقسیم کار، پای کار باشند و اگر گره‌هایی در تملک و آزادسازی وجود دارد کمک کنند چون شهرسازی به تنهایی قادر به اجرای کار نیست.

وی به ایسنا، گفت: قرار بود که مطالعات احیای بافت فرسوده شهر بروجرد را شهرداری این شهر انجام دهد که متاسفانه این نهاد در این راستا کوتاهی کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: برای احیای بافت‌تاریخی و فرسوده شهر بروجرد، هیچ‌گونه کمبود اعتبارات وجود ندارد، فقط دستگاه‌هایی مرتبط مانند آب و برق، گاز و میراث‌فرهنگی و شهرداری باید پای کار باشند. /

نظر شما