شناسهٔ خبر: 4050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

افتتاح 2 پروژه 4خطه کردن مسیر در قزوین به مناسبت دهه فجر/ آمار تصادفات در هر دو محور کاهش می‌یابد

جاده مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح 2 پروژه 4خط کردن مسیر در قزوین به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: ضمن روان شدن بار ترافیک، آمار تصادفات در هر دو محور کاهش می‌یابد.

جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح حوزه ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در دهه فجر گفت: چهار و نیم کیلومتر از پروژه تعریضی محور شامی شاپ – ابهر افتتاح می‌شود. مسافت کل این پروژه ۲۳ کیلومتر بوده است که سال گذشته ۹ کیلومتر و امسال چهار و نیم کیلومتر آن ساخته شد. این محور دو خطه اصلی جزء مسیر ترانزیت پاکستان به تبریز است که با تعریض مسیر چهار خطه می شود و ضمن روان شدن بار ترافیک، میزان تصادفات نیز در آن کاهش می یابد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: همچنین پروژه محور چهار خطه کردن محور بوئین زهرا – دان اصفهان – سه راهی رحیم آباد نیز افتتاح می‌شود. این مسیر قبل از این‌که چهار خطه شود، آمار تصادفات بالا بود: به طوری که طی سال گذشته 56 نفر در اثر تصادف فوت کردند. اکنون با بهره برداری از این مسیر آمار تصادفات به صفر می‌رسد. این محور شریانی، ترافیک عبوری از جنوب کشور را از طریق ساوه به بوئین زهرا و از آن‌ جا به سمت قزوین و شمال کشور و شمال غرب هدایت می‌کند./

نظر شما