شناسهٔ خبر: 40527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

اختصاص اعتبار برای روکش راه‌های شریانی و روستایی خراسان جنوبی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اختصاص۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت روکش و عملیات حفاظتی راه‌های شریانی و روستایی استان در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: اعتبار ابلاغی جهت روکش و عملیات حفاظتی راه‌های شریانی و روستایی است و سازمان راهداری متعهد به تأمین قیر مورد نیاز جهت پروژه‌هاست که به سقف اعتبارات افزوده می‌شود.

جعفر شهامت افزود: استان خراسان جنوبی دارای  ۱۷۱ هزار و ۱۴۹کیلومتر راه است که از این میزان ۵۸۵۵ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی است. ۲۱۲۸ کیلومتر راه‌ها جزو راه‌های شریانی کشور است و در سال ۹۵ در سطح راه‌های اصلی و فرعی حدود ۳۵۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۰ کیلومتر میکروسرفیسینگ، ۱۹۱ کیلومتر فوگ سیل و۵۰ کیلومترماسه آسفالت انجام شده و در سطح راه ‌های روستایی نیز ۷۷ کیلومتر از نوع آسفالت گرم و ۹۴ کیلومترآسفالت از نوع آسفالت سرد و ۳۵ کیلومتر فوگ سیل انجام شده است.

شهامت گفت: سیستم مدیریت روسازی (PMS) در سطح راه‌های شریانی کشور پیاده‌سازی شده که بر اساس نتایج حاصله از آن۷۰ درصد راه‌های شریانی استان نیاز به روکش دارد. با توجه به کمبود اعتبارات این اداره‌کل بر اساس سیاست سازمان متبوع امور لکه‌گیری، درزگیری پلیمری و عملیات حفاظتی نوین چون میکروسرفیسینگ دراولویت کاری این اداره‌کل قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال  ۴۷ هزار و  ۷۱۶تن آسفالت در راه‌های اصلی و ۹۳۳۰ تن نیز در راه‌های فرعی و روستایی برابر اولویت درشهرستان‌های استان استفاده شده است.

شهامت یاد آورشد: حداقل نیاز روکش راه‌های استان برابر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به افزایش دو برابری سهمیه قیر رایگان، پروژه‌های ملی متناسب با میزان اعتبار مصوب هر شهرستان تقویت خواهد شد که متناسب با اولویت تعیین شده درهر شهرستان و منطبق با شبکه راه‌های استان و کشور خواهد بود.

نظر شما