شناسهٔ خبر: 40734 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

کوهساری:

جزییات خارج‌سازی شناورها از اروند رود و کانال خور موسی/ موانع بهره‌برداری بهینه از بنادر آبادان و خرمشهر رفع می شود

خارج سازی مغروقه از اروند رود مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی،گفت: اجرای دو پروژه کلان خارج‌سازی مغروقه‌ها می‌تواند مهمترین مشكلات و موانع بهره‌برداری بهینه از بنادر آبادان و خرمشهر را رفع کند و بخش زیادی از تعهدات بین‌المللی ایران را پوشش و ایمنی شناورهای مختلف تجاری و صیادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد منتصرکوهساری، مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آخرین وضعیت پروژه خارج‌سازی مغروقه‌ها به خبرنگار مارین تایمز گفت: در چارچوب یكی از وظایف حاكمیتی سازمان جهت ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاكمیت كشور، پروژه پیچیده و حساس خارج سازی مغروقه‌های جنگ تحمیلی و سوانح دریایی در قالب ۲ پروژه كلان اجرایی شده است.

وی ادامه داد:جهت خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه‌های اروندرود، قراردادی با شركت صدف به مبلغ ۵/۶۲ میلیارد تومان اجرایی شده، تا پایان سال جاری تعداد ۲۳ فروند كارسازی و تا پایان سال ۱۳۹۷ مابقی خارج‌سازی خواهد شد. اجرای این قرارداد می‌تواند مهمترین مشكلات و موانع بهره‌برداری بهینه از بنادر آبادان و خرمشهر را رفع کند و بخش زیادی از تعهدات بین‌المللی ایران را پوشش و ایمنی شناورهای مختلف تجاری و صیادی را افزایش می‌دهد.

کوهستاری خاطرنشان‌کرد:علاوه بر این، به‌منظور خارج‌سازی ۷ فروند مغروقه‌های كانال خورموسی، قراردادی با شركت تایدواتر خاورمیانه به مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان اجرایی شده و مطابق تعهدات پیمانكار باید تا پایان امسال تعداد ۲ فروند از شناورها را آزادسازی و مابقی شناورها را حداكثر تا پایان سال ۱۳۹۸ از درون آب خارج‌سازی شود.

نظر شما