شناسهٔ خبر: 40836 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون رئيس بنياد مسكن خبر داد:

برنامه‌ریزی برای مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه ششم/ بازسازی ۸۵ درصد واحدهای مسكونی واجد شرایط بازسازی

مسکن روستایی معاون پشتیبانی و امور استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح ویژه نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی درفشی در آئین معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان که در محل سالن اجتماعات بانک صادارت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق آسیب دیده کشور بازسازی و نوسازی شده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه مسئولیت نوسازی و بهسازی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است، گفت: ۳۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهرها باید بازسازی می‌شد که بیش از ۸۵ درصد از این واحدها تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن روستایی بر مبنای معیشت محوری طی سال‌های اخیر دنبال می‌شو، افزود: در این سیاست سعی می‌شود ساخت مسکن در روستاها با اشتغال روستایی پیوند داشته باشد تا در ماندگاری در روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها کمک کند.

درفشی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح هادی، ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، گفت: ۲۸ تا ۲۹ درصد جمعیت کشور در این روستاها ساکن هستند که تاکنون برای حدود ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تعریف و تهیه شده است.

معاون بنیاد مسکن کشور افزود: در استان لرستان اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار به صورت ۱۰۰ درصد بوده که چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

درفشی همچنین اظهار کرد: اکنون در کشور برای حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی سند تهیه شده است.

معاون بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مسکن اجتماعی دردستور کار قرار دارد، گفت: مسئولیت اعمال و اجرای مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن محول شده که منابع مالی آن طی روزهای آینده تامین خواهد شد.

به گفته وی، یکی دیگر از سیاست‌های بنیاد مسکن در برنامه ششم توسعه ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی محرومین و اقشار آسیب پذیر در جوامع شهری و روستایی است که در این بخش استان لرستان سهم قابل توجهی خواهد داشت.

درفشی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای خدمت به محرومین را هدف خود می ‌داند، گفت: گزینش مدیران در این مجموعه صرف بر اساس توانمندی و تجربه افراد در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

در این آیین مسعود رضایی بعنوان مدیرکل بنیاد مسکن لرستان معرفی شد.

نظر شما