شناسهٔ خبر: 41019 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های كشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶

پرواز حج دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی كشور برای تسهيل رفت ‌و آمد حجاج تمتع ۹۶ از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاه‎ها به فرودگاه‎هایی که عملیات اعزام و پذیرش حجاج از آنها صورت می‎گیرد، ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی؛ در راستای تقويت فضای تعامل بين شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با سازمان حج و زيارت و همچنین تسهيل رفت‌ و آمد حجاج در حج تمتع ۹۶، ديدارهای جداگانه‌ای بين حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی‌عسگر، نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت، محمدی رئیس سازمان حج و زيارت، رحمت‌اله مه‌آبادی رييس هيئت مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی كشور و حسين اسفندياری قائم‌مقام مديرعامل در امور فرودگاه‌ها و برخی مسئولان ذی‌ربط انجام شد.

در جریان این دیدارها، مسئولان سازمان حج و زيارت از مسئولان و پرسنل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی كشور بابت انجام امور اعزام و پذيرش مسافرين حج و زيارت در سال‌های گذشته تشكر وي‌ژه داشتند.

در پایان اين جلسات پس از بررسی آخرين وضعيت اعزام زائران و نيز شرايط فرودگاه‌هايی كه اعزام حجاج در سال جاری از آنها انجام می‌شود، دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای از سوی حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت در امور فرودگاهها به شرح زير صادر شد:

۱- فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ايجاد شرايط مطلوب و نيز حسن همكاری طرفين می‌تواند تاثير به سزايی در رضايتمندی حجاج داشته باشد.

۲.موارد مربوط به اعزام و پذيرش مسافران حج و زيارت در حوزه فرودگاه‌ها صرفا از طريق شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران پيگيری شود.

۳.نظر به وجود زيرساخت مناسب در بخش آی. تی، شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی دارد تا همچون سال ۹۴ مرجعيت سايت اطلاع‌رسانی حج تمتع سال جاری را بر عهده بگيرد. در اين راستا لازم است واحدهای آی. تی شركت و سازمان حج و زيارت با برگزاری جلسات مشترك، موارد مربوط را هماهنگ كنند.

۴.شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران همچون سال‌های گذشته آمادگی كامل جهت اعزام و پذيرش حجاج حج تمتع سال جاری را دارد.

۵.فرودگاه‌های كشور با توجه به محدوديت‌های سازمان حج و زيارت در موضوع اسكان حجاج در كشور عربستان و "اسلوت تايم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدينه از يك سو و محدوديت‌های موجود در فرودگاه‌های كشور از طرف ديگر، همكاری لازم در تنظيم برنامه پروازی ايرلاين‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

۶.مسائل و مشكلات احتمالی در استان‌ها از طريق تعامل با ادارات حج و زيارت استانی حل و فصل می‌شود يا با افزايش عمده‌ای در اعزام و پذيرش حجاج در سال جاری مواجه می‌‌باشند.

۷.لزوم توجه بيشتر به فرودگاه‌هايی كه به عنوان ايستگاه پروازی حج تمتع در سال جاری تعيين شده و يا با افزايش عمده‌ای در اعزام و پذيرش حجاج در سال جاری مواجه مي‌باشند.

۸.موافقت‌نامه سازمان حج و زيارت در زمينه ميزان و نحوه خدمات‌دهی به حجاج بيت‌الله‌الحرام با ايرلاين‌های مجری پروازهای حج تمتع در اختيار شركت قرار گيرد.

۹.فرودگاه‌های كشور همكاری لازم جهت امكان نظارت مديران سازمان حج و زيارت از چگونگی اعزام و پذيرش حجاج تمتع را به عمل آورند.

۱۰.با توجه به حجم زياد مشايعين و مستقبلين از زائرين عزيز، تمهيدات لازم با هماهنگی ادارات حج و زيارت استانی در اين خصوص به عمل آيد.

۱۱.سخنگوی شركت در رابطه با اطلاع‌رسانی حج تمتع سال ۹۶، حسين اسفندياری، قائم‌مقام مديرعامل در امور فرودگاه‌ها بوده و لازم است هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانیدر اين خصوص فقط با هماهنگی ايشان صورت بگيرد.

نظر شما