شناسهٔ خبر: 41072 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مفتح خبر داد:

تمدید مهلت جذب بودجه عمرانی سال ۹۵ تا پایان شهریور ۹۶ / استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای تمامی مصارف طرح‌های عمرانی بلامانع است

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات عمرانی در سال ۹۵ در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت محمدمهدی مفتح در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصویب 2  فوریت طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات عمرانی در سال 95 کمیسیون این طرح را مورد بررسی قرار داد و با تغییراتی مصوب کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهلت هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی در سال 95 تا پایان شهریور ماه سال 96 تمدید شد و همچنین استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای کلیه مصارف طرح‌های عمرانی بلامانع است.

مفتح ادامه داد: همچنین با حضور مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، گزارش صورت وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌ها برای سه ماهه اول سال بررسی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: براساس گزارشات ارائه شده در خصوص دریافت‌ها و پرداخت‌ها، در پایان سه ماهه اول امسال 17.1 دریافت صورت گرفته که البته دریافت‌ها معمولاً در اواخر سال بهتر می‌شود.

وی افزود: 52.5 درصد مربوط به دریافت‌های سه ماهه اول سال محقق شده اما نسبت به مدت مشابه در سال 95، 72 درصد رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد: درآمد نفت و دارایی‌های سرمایه‌ای در طول سه ماهه اول سال جاری حدود 16 درصد سال است که نسبت به سه ماهه اول سال 64 درصد بوده اما نسبت به کل سال 95 این میزان با افزایش 4.5 برابری روبرو شده است.

وی افزود: درآمدهای مالی شامل اوراق مشارکت و صکوک می‌شود که 21.6 در سه ماهه اول وصول شده و 5.4 درصد سال است اما این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 95 برابر با 308 درصد بوده که بیانگر رشد است.

مفتح همچنین تصریح کرد: در طول سه ماهه اول امسال 17.6 درصد سال هزینه شده که 70.4 در سه ماهه سال انجام شده که این موضوعات بیانگر این است پرداخت‌ها 100درصد سه ماهه نبوده است اما نسبت به سال 95 میزان پرداخت ها 45 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت‌های عمرانی به میزان 1.1 درصد در سال و 4.3 سه ماهه اول سال بوده اما پرداخت‌های مالی 1.8 درصد است و نسبت سه ماهه آن معادل 7 درصد است./

نظر شما