شناسهٔ خبر: 41152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت راه‌‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل مطرح كرد:

ركوردشكنی ریل‌گذاری ۱۰۰ روزه دولت يازدهم نسبت به ركورد سالانه دولت‌های قبل/ تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن کرمانشاه و ارومیه

جبارعلی ذاکری معاون ساخت راه‌‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اشاره به رکوردشکنی انجام شده در عرصه ریل‌گذاری طرح‌های ریلی در ماه‌های ابتدایی سال جاری اعلام کرد: امروز سرعت ریل گذاری از سرعت تامین تجهیزات لازم بالاتر رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری، معاون ساخت راه‌‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با بیان اینکه رکورد میانگین سالانه ریل گذاری در ایران در ۱۰۰ روز ابتدایی سال ۱۳۹۶ شکسته شد، توضیح داد: بر اساس گزارش های ثبت شده در طول تمام سال های گذشته به طور میانگین حدود ۲۵۰ کیلومتر ریل گذاری جدید در ایران صورت گرفته است و این در حالی است که شرکت ساخت در ۱۰۰ روز ابتدایی سال جاری به این عدد رسیده و ما امیدواریم تا پایان سال رکوردی مهم در این عرصه به ثبت برسد.

به گفته وی، سرعت بالای ریل گذاری در طرح های جدید باعث شده، در تامین بعضی ادوات و تجهیزات روسازی، کارگاه‌های و شرکت‌های تولیدکننده از شرکت ساخت عقب بیفتند و بسیاری از تجهیزات به محض تحویل شدن در پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت با اشاره به تحویل خط آهن همدان در هفته های گذشته اعلام کرد: طبق وعده وزارت راه و شهرسازی دیگر برنامه های اولویت دار که به پیوستن سه استان دیگر به شبکه ریلی منجر می شود نیز در ماه  های آینده تکمیل خواهد شد.

ذاکری درباره آخرین وضعیت خط ریلی کرمانشاه به ایسنا، گفت: خوشبختانه این طرح مهم به مراحل پایانی کار خود نزدیک شده و است تنها حدود ۱۷ کیلومتر از ریل گذاری و روسازی در آن باقی است که پیش‌بینی می‌کنیم کار در آن ظرف دو هفته آینده به پایان برسد. البته این به معنای آن نیست که از همان زمان قطارهای مسافری کار خود را در این مسیر آغاز می کنند زیرا پیگیری مسائل فنی و ایمنی نیز زمان بر خواهد بود.

وی ادامه داد: در راه آهن ارومیه نیز پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته و در حال حاضر ریل گذاری در این مسیر از طریق دو جبهه متفاوت ادامه دارد. با انجام زیرسازی نهایی در حدود ۱۰ کیلومتر باقی مانده و پیگیری عملیات روسازی می توان انتظار داشت کار اجرایی در این خط ریلی نیز در شهریور ماه به پایان برسد.

نظر شما