شناسهٔ خبر: 4128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی خراسان رضوی در دهه فجر؛

جزئیات افتتاح پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی در دهه فجر/ پرونده مسکن مهر استان سال ۹۴ بسته می‌شود

محمدرضا اخوان عبدالهیان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تشریح جزئیات پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در این استان گفت: مراحل ساخت همه واحدهای مسکن مهر در استان تا پایان سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: در دهه فجر امسال پروژه‌هایی در حوزه احداث، بهسازی، روکش و آسفالت راه‌های بین شهری، احداث راه‌های روستایی و افتتاح مسکن مهر با مجموع اعتبارات هزینه شده بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۸۷ کیلومتر راه روستایی

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ایجاد شرایطی در شأن پایتخت معنوی ایران است، گفت: در حوزه ساخت‌و‌ساز و توسعه راه‌ها بهره‌برداری بیش از ۸۷ کیلومتر راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

اخوان عبداللهیان از آغاز ۴۱ کیلومتر پروژه راهسازی برای احداث، بهسازی و روکش راه بین شهری در دهه فجر خبر داد، ادامه داد: مهم‌ترین این پروژه‌ها قطعه سوم تربت حیدریه به باخرز به طول ۶ کیلومتر، بهسازی واریانت سه راهی نشتیفان به طول پنج کیلومتر، روکش باند شمالی نیشابور-سبزوار به طول پنج کیلومتر، بهسازی محور سه راهی دوغایی – سلطان آباد- سبزوار به طول ۲۴ کیلومتر و اجرای تقاطع همسطح حکم آباد است که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های حوزه راهداری این اداره کل در رفع نقاط پرحادثه اظهار داشت: عملیات ارتقاء سطح ایمنی تردد در راه‌های استان به صورت خط کشی، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، آرام سازی و آشکار سازی انجام شده است.

بهره‌برداری از روکش آسفالت پنج محور خراسان رضوی

وی ادامه داد: ترمیم و روکش آسفالت محورهای سبزوار- حکم آباد، سبزوار- نیشابور، نیشابور – باغچه، بردسکن – سبزوار و سرخس – مشهد از دیگر پروژه‌های بخش مدیریت راهداری هستند که با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این ایام به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: در حوزه مدیریت فنی و اجرایی نیز هفت پروژه شامل ساختمان فرمانداری‌های زاوه، فیروزه، جوین و كاشمر با زیربنای هر كدام یك هزار و ۶۰۰ متر مربع، ساختمان مركز بهداشتی و درمانی چناران با زیربنای ۵۲۵ متر مربع، مجتمع فرهنگی و هنری گناباد با زیربنای یك هزار و ۸۰۰ مترمربع و بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل آباد با زیربنای سه هزار و ۵۸۹ مترمربع مجموعاً با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان در حوزه مدیریت فنی و اجرایی به بهره برداری می‌رسند.

تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان ۹۴

اخوان عبداللهیان با اشاره به اتمام مراحل ساخت همه واحدهای مسکن مهر در استان تا پایان سال ۹۴ گفت: یکی از وظایف محوله به اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بحث مسکن مهر است. در همین راستا ۱۱۸ هزار و ۶۵ واحد مسکن مهر از ابتدا تاكنون در استان در حال اجراست و یا به اتمام رسیده است.  تاکنون چهار مرحله افتتاحیه مسکن مهر در خراسان رضوی انجام شده است كه معادل ۵۲ درصد کل مسکن مهر استان است و ۴۸ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت و ساماندهی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان با اعلام اینکه در دهه فجر امسال هشت هزار و ۷۳۴ واحد مسکن مهر در استان افتتاح خواهد شد، گفت: دو هزار و ۸۶۲ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۷۱۸ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر،  پنج هزار و ۸۶ واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار و ۶۸ واحد مسكن مهر نیز در شهر جدید بینالود با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۴۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. /

نظر شما