شناسهٔ خبر: 41295 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت:

زائرین تمتع در مقابل معطلی‌های فرودگاهی در عربستان صبور باشند

حجاج مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ممکن است معطلی‌هایی در فرودگاههای عربستان پدید آید، گفت: این معطلی‌ها در خصوص انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از زائران است که بهتر است حساسیتی نشان داده نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ قاسم نصیری گفت: حجاج باید به نکات مطرح شده پیش از سفر معنوی حج دقت کافی را داشته باشند و امیدواریم به موضوعات و نکاتی که از سوی مسئولان کاروان‌ها بیان می‌شود و یا سایر اعلان‌های سازمان حج و بعثه اهتمام کنند.

نصیری با بیان اینکه ممکن است معطلی‌هایی در فرودگاه پدید آید، گفت: این معطلی‌ها در خصوص انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از زائران است که بهتر است حساسیتی نشان داده نشود، چرا که برای همه زائران تمامی کشورها انجام می‌گیرد؛ البته این موضوع به صورت تصادفی و مقطعی است و برای همه افراد نخواهد بود.

وی به بیان برخی توضیحات برای زائران حج تمتع پرداخت و بیان کرد: زائران ایرانی در قبرستان بقیع از بحث و جدل با مأموران امر به معروف پرهیز کنند، چرا که گاهی برخی عوامل تندرو به دنبال سوءاستفاده از این فضاها هستند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت افزود: زائران حتماً از گرفتن جزوات در حرم‌های مدینه و مکه پرهیز کنند و در صورت دریافت جزوات آنها را در اختیار مسئولان کاروانها و بعثه مقام معظم رهبری قرار دهند.

وی ادامه داد: زائران ایرانی امسال مقداری بیشتر به دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها توجه کنند که اگر به خوبی دقت عمل صورت گیرد حجی نمونه و منظم همانند همه سال‌ها خواهیم داشت.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر برخی حساسیت‌ها نسبت به مچ‌بندهای الکترونیکی به‌وجود آمد، اظهار کرد: مچ‌بندها به سبب امنیت و سلامتی زائران طراحی شده است و اطلاعات شناسنامه‌ای به همراه اطلاعات کاروان‌ها در حافظه آن گنجانده شده که از سوی شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی، تهیه و تولید شده است.

نظر شما