شناسهٔ خبر: 41993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی خبر داد:

ابلاغ ساختار ادارات راه و شهرسازی استانی تا پایان مردادماه/ تشریح عملکرد سامانه جامع نیروی انسانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی

سید سعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ساختار ادارات راه و شهرسازی استانی با پیگیری‌های به عمل آمده در حال طی نمودن مراحل نهایی بوده و تا پایان مردادماه سالجاری ساختار جدید مصوب و به مراکز استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، سیدسعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در جلسه‌ای که با حضور  مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از روسای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد  اعلام کرد: ساختار ادارات راه و شهرسازی استانی با پیگیری‌های به عمل آمده در حال طی نمودن مراحل نهایی بوده و تا پایان مردادماه سال جاری ساختار جدید مصوب و به مراکز استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: معاونت حمل و نقل در برش استانی به فراخور نوع فعالیت در استان‌ها مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل را عهده‌دار خواهد بود و موضوع دیگری که در ساختار استانی پیش‌بینی شده بخش بازآفرینی شهری است و با توجه به مشکلات موجود در سطح شهرها، حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده غریب به ۱۴ میلیون نفر در حوزه بازآفرینی شهری در حال حاضر زندگی می‌کنند که نیازمند توجه ویژه هستند و امیدواریم که با تصویب و ابلاغ ساختار جدید شاهد تحولات بهینه و برنامه‌ریزی شده در سطح استان‌ها باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به حقوق و مزایای کارکنان اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم انصافاً اتفاقات بسیار خوبی در بحث حقوق و مزایای کارکنان مجموعه راه و شهرسازی افتاده و تلاش‌ها در این زمینه با تأکید مقام عالی وزارت ادامه دارد.

وی گفت: بحث آموزش نیروهای انسانی یکی از دغدغه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مقام عالی وزارت بوده و تلاش بر این است با ایجاد انگیزه و توانمندسازی نیروها و تربیت نیروهای کارآمد در بدنه‌های مختلف مجموعه راه و شهرسازی با برنامه‌ریزی بلندمدت و بها دادن به بحث آموزش پرسنل به اهداف مورد نظر دست یابیم.

سید علایی تصریح کرد: بحث آموزش هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری در خصوص نیروی انسانی است، برنامه‌های آموزشی وزارت راه و شهرسازی در همه حوزه‌ها در هفته قبل در سازمان اداری استخدامی مصوب و به مجموعه وزارت راه و شهرسازی و ادارات استانی ابلاغ شد.

وی تأکید کرد: برنامه آموزشی یکی از موارد اساسی است که باید به آن پرداخته شود و ضروری است با تشکیل کارگروه آموزش از سوی مدیریت منابع استان‌ها در ادارات راه و شهرسازی اهتمام ویژه نسبت به آموزش پرسنل صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نسبت به تربیت مدیران آینده در بدنه راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: تربیت مدیران آینده یکی از کارهای ضروری است که در حوزه معاونت توسعه منابع انسانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی با جدیت هرچه بیشتر در حال پیگیری بوده و تلاش ما بر این است تا با شناسایی نیروهای موجود درصدد شناسایی مدیران توانمند که در سطح کشور حتی در سطوح کارشناسی مشغول به خدمت هستند بتوانیم در آینده از ظرفیت و توانمندی آن‌ها در سطوح مختلف مدیریتی در سطح کشور بهره‌مند شویم.

وی گفت: ایجاد سامانه جامع نیروی انسانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور یکی دیگر از کارهایی بود که با برنامه‌ریزی در ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام و نهایی گردیده و مراحل پایانی را سپری می‌کند و به‌صورت آنلاین آمار کلی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

سید علایی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۶۵۰ نفر نیروی انسانی در ادارات کل راه و شهرسازی به تفکیک استان‌ها در سطح کشور مشغول به خدمت هستند که از این تعداد حدود ۱۸/۵ درصد را بانوان شاغل تشکیل داده و ۸۱/۵ درصد مابقی آقایان می‌باشند.

در این جلسه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل در حوزه توسعه منابع خواستار حل مشکلات و موانع موجود در خصوص وضعیت معیشتی، استخدامی، بودجه‌ای و ساختاری اداری شد.

گفتنی است در این سفر یک‌روزه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور در محل کار همکاران از ساختمان‌های شماره ۱ و ۲ راه و شهرسازی اردبیل بازدید و با آن‌ها دیدار و گفتگو کردند.

نظر شما