شناسهٔ خبر: 4202 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گودرزی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور/ رانندگان به تجهیزات زمستانی مجهز باشند

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت:‌ طی امروز و فردا احتمال وقوع رگبار، رعد و برق همراه با تگرگ در برخی از نقاط نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: طی سه روز آینده در غالب مناطق نیمه غربی و استان‌های واقع در جنوب غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور بارش باران و در مناطق مرتفع بارش برف و همینطور وزش باد را پیشبینی می‌کنیم.

وی گفت: طی امروز و فردا احتمال وقوع رگبار، رعد و برق همراه با تگرگ در برخی از نقاط نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در استان‌های آذربایجان غربی،‌ کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، غرب اصفهان، شمال و غرب استان خوزستان، ایلام، روی دامنه‌های البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم بارندگی است. از این رو به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد در جاده‌های کوهستانی در این مناطق، ضروری است که رانندگان تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشند.

گودزری یادآوری کرد: طی امروز تا پنج‌شنبه در جنوب غرب و غرب کشور باد شدید می‌وزد که این بادها می‌توانند همراه با گرد و خاک باشند و باعث کاهش دید در این مناطق شوند.

وی افزود: به دلیل افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی از تردد غیر ضروری در اّب‌های خلیج فارس خودداری کنند.

گودرزی خاطر نشان کرد: آسمان تهران امروز ابری است و در پاره‌ای نقاط شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و  وزش باد  خواهیم بود. چهارشنبه نیز شرایط بارندگی برای تهران وجود خواهد داشت. حداکثر دمای امروز تهران ۱۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح هم به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد./

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۵ ۱۰:۴۷sarvelayat 0 1

    گزارشات ارائه گردیده بسیار خوب است خواهشمند است گزارش بارش برف و یا .. در مسیر راهها در نقاط کوهستانی و برف گیر روی سایت در زمان بارش نزولات جوی مانند مسیر های بخش سرولایت نیشابور _استان خراسان رضوی مشخص گردد
                                

نظر شما