شناسهٔ خبر: 42139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تصویب طرح تفصیلی شهرهای اردل و مالخلیفه از توابع استان چهارمحال و بختیاری

جلسه در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان چهارمحال و بختیاری که در محل استانداری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شد طرح تفصیلی شهرهای مالخلیفه و اردل به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که در محل استانداری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شد، گفت: طرح تفصیلی شهرهای مالخلیفه و اردل به تصویب رسید.

صغری محمد علیزاده ضمن اعلام این خبر افزود: در طرح تفصیلی این دو شهر که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع این شهرها تهیه و تصویب گردید، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به مناطق به سازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهرهای مذکور در این سند راهبردی تعیین شد.

وی بیان کرد: در آینده در این دو شهر نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی مندرج در طرح‌های تفصیلی مذکور تهیه و تنظیم می‌گردد.

محمد علیزاده افزود: طرح تفصیلی شهر اردل به مساحت ۳/۳۱۸ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۱۱۳۳۰ نفر در افق سال ۱۳۹۸ و طرح تفصیلی شهر مالخلیفه با مساحت ۲/۱۱۶ هکتار و جمعیت ۵۲۳۷ نفر در افق سال ۱۴۰۶ تصویب و برای اجرا در اختیار شهرداری‌های این دو شهر قرار می‌گیرد.

نظر شما