شناسهٔ خبر: 42297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بررسی بازنگری طرح تفصیلی شهر رودان در هرمزگان

شهرستان رودان مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از طرح موضوع بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر رودان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی افزود: تهیه طرح تفصیلی شهر رودان پس از طی سال‌ها و گذشت افق زمانی طرح تفصیلی ملاک عمل، با همکاری شهرداری رودان و راه و شهرسازی هرمزگان با مشاور ذیصلاح شهرسازی برای بازنگری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ کلید خورد.

وی افزود: جلسه هماهنگی به منظور تعیین راهبردها و اهداف کلی در تهیه طرح تفصیلی رودان با حضور شهردار و مهندسین مشاور در مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: رودان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها در شرق استان هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ جمعیتی، اقتصاد و کشاورزی برخوردار است. لذا بر همین اساس است که نظم‌بخشی به ساخت و سازهای شهری رودان از طریق تهیه و اجرای دقیق و صحیح طرح‌های تفصیلی و ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی این شهر می‌تواند مهم‌ترین هدف شهرسازی و مدیریت شهری برای این طرح تلقی شود.

گورانی همچنین یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها و کیفی‌سازی زندگی را از جمله دلایل تهیه طرح تفصیلی عنوان کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به ماهیت کشاورزی این منطقه، رویکرد اصلی در تهیه طرح تفصیلی شهر رودان حفظ اراضی زراعی و باغی موجود و جلوگیری از تخریب این اراضی می‌باشد زیرا در طرح‌های تفصیلی فقط کالبد شهری مدنظر نیست بلکه بهبود زیست شهری شهروندان، هدف اساسی این‌گونه طرح‌هاست.

گورانی از بازنگری طرح تفصیلی رودان به عنوان بستر توسعه جهشی و تحقق اهداف توسعه پایدار این شهر در آینده نزدیک یاد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در شهر رودان تا پایان سال ۹۷ طرح بازنگری تفصیلی تهیه و برای تصویب به مراجع ذیربط ارسال شود.

نظر شما