شناسهٔ خبر: 42303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

اجرای ۲ حکم رفع تصرف اراضی ملی در مشهد و شاندیز

محمدرضا باغستانی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای ۲ حکم رفع تصرف اراضی ملی در مشهد و شاندیز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا باغستانی با اعلام این خبر افزود: در روزهای پایانی هفته گذشته یک قطعه زمین به مساحت ۳۳۵۰ مترمربع واقع در طرقبه با حکم قضایی رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این زمین توسط یک شهروند تصرف و به باغ ویلا تبدیل شده بود که با پیگیری‌های حقوقی و شکایت از فرد متصرف حکم رفع تصرف صادر و رفع تصرف انجام شد.

باغستانی با اشاره به حکم رفع تصرف صادر شده، اظهار کرد: قاضی بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات‌های اسلامی متهم را علاوه بر رفع تصرف از اراضی متعلق راه و شهرسازی (اراضی ملی) به پرداخت جزای نقدی نیز در حق دولت محکوم کرده است.

هم‌چنین مدیرحقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف زمینی دیگر در قرقی مشهد خبر داد و گفت: یک قطعه زمین به مساحت ۷۶۰ مترمربع واقع در منطقه قرقی مشهد با حکم دستگاه قضایی توسط یگان حفاظت اراضی ملی رفع تصرف شد.

باغستانی افزود: این زمین توسط یک شهروند تصرف شده بود که با پیگیری‌های حقوقی حکم رفع تصرف صادر و اواخر هفته گذشته اجرا شد.

وی ادامه داد: این زمین را شهروند پس از تصرف به صورت خانه باغ استفاده می‌کرد.

باغستانی یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۱۴ حکم رفع تصرف از اراضی ملی در استان اجرا شده که مساحت اراضی رفع تصرف شده یک میلیون و ۶ هزار و ۴۲۴ مترمربع به ارزش ریالی ۶۲۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

نظر شما